Fitness

# introducere sport rutina # rutina zilnica #sport

3 metode inedite pentru a introduce sportul in rutina zilnica

Care a fost momentul de cumpana in care am decis ca sportul ocupa o pozitie inferioara in viata noastra? De-a lungul timpului, sedentarismul s-a instalat comod printre obiceiurile noastre zilnice, activitatea fizica devenind o metoda interactiva pastrata pentru zilele de weekend. Tot mai multe persoane prefera sa urmareasca un meci de fotbal la televizor in loc sa organizeze o partida antrenanta de tenis in parc.

Orarul incarcat, stresul si timpul indelungat petrecut pe scaunul de la birou au alungat motivatia pentru miscare de pe lista obiceiurilor zilnice. Astfel, sedentarismul a devenit un aspect des intalnit in viata cotidiana. La nivel fizic, lipsa de miscare creste riscul aparitiei bolilor de inima, a obezitatii sau osteoporozei, in timp ce mental, comportamentul sedentar poate duce la depresie, anxietate si tulburari comportamentale.

De aceea, sportul trebuie sa devina o prioritate in stilul tau de viata. Iata cum poti reusi acest lucru:

Pregateste echipamentul de sport

Primul pas spre construirea unui ritual dedicat sportului este alegerea echipamentului potrivit, deoarece va face diferenta dintre un antrenament reusit si scuza perfecta pentru a renunta la urmatorul.

Spre exemplu, daca faci miscare in aer liber, alege hainele in functie de anotimp. Pentru primavara, echipamentul poate cuprinde pantaloni de trening confectionati din poliester, un hanorac subtire si o pereche de incaltaminte confortabila. Cauta mereu piese vestimentare special concepute pentru a practica in voie sportul dorit.

Gaseste un partener

De cele mai multe ori, starea de oboseala resimtita dupa o zi la serviciu este principalul factor care ne impiedica sa practicam activitatea fizica programata. Probabil ca ai simtit, la un moment dat, ca o baie relaxanta suna mai tentant decat alergatul in parc. Indiferent de motiv, vei gasi intotdeauna o scuza care sa justifice lipsa de interes sau motivatie.

Incearca sa iesi din zona de confort si refuza sa mai faci compromisuri fata de sanatate, cu ajutorul unui partener, alaturi de care ai posibilitatea sa te antrenezi. Fie ca va inscrieti la cursuri de inot, aerobic, yoga sau ciclism, un prieten bun va fi mereu vocea ratiunii, oferind motivele pentru care merita sa va continuati incursiunea sportiva.

Desigur, prin intermediul unui partener, vei elimina starile de plictiseala din programul zilnic. Tot din pricina timpului limitat, iesirile distractive cu prietenii au scazut considerabil, astfel incat, relatia dintre voi poate avea de suferit in unele privinte. Ei bine, antrenamentele in aer liber sau in sala de forta va dau prilejul sa petreceti timp de calitate, in timp ce lucrati pentru realizarea telurilor personale.

Seteaza un obiectiv realist

Asteptarile exagerate se numara printre motivele principale care destrama relatia dintre o persoana si activitatea fizica. Cu gandul la rezultate, uitam sa ne concentram asupra lucrurilor importante. Chiar daca este irezistibil sa-ti imaginezi noua garderoba, de preferat cu doua sau trei numere mai mici, poti cadea imediat intr-o capcana imaginara, tesuta de propria minte: lipsa rezultatelor.

Nu trebuie sa uiti faptul ca pierderea in greutate si, implicit, tonifierea corpului sunt doua procese complexe, in care motivatia, rabdarea si rationamentul se mentin la cote maxime. In functie de organism, rezultatelor pot sa apara de la cateva saptamani pana la o luna sau doua. Asa ca, pastreaza o nota optimista, respecta planul alimentar si realizeaza fiecare antrenament cu placere!

In final, lupta acerba dintre calitate si cantitate este castigata de maniera in care executi fiecare genuflexiune sau intindere. Chiar si un antrenament de cinci minute poate face diferenta pe termen lung.

FOTO: shutterstock.com/ro/

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare