Financiar

# continut rege # content marketing #continut

Mai este Continutul Rege? E timpul sa regandim Content Marketingul

Cred ca oricine are o afacere online a auzit sloganul “Content is King”. Aceasta expresie este foarte populara in randul specialistilor de Marketing Online, care argumenteaza ca este singura modalitate de a crea o conexiune cu clientii si de a genera leads. 

Mai este, insa, in 2022-2023, Continutul Rege? Cu afluxul de continut din ultimii ani, care a depasit cu mult cererea, nevoia, inca mai e valabil preceptul “Continutul este Rege”?

Unii marketeri si creatori de continut inca mai au conceptia gresita ca “mai mult, inseamna mai bine”. Poate aduci mii de vizite in plus, dar ce procent converteste? Iti recuperezi investitia? 

Sa creezi continut relevant, persuasiv, amuzant, interesant, “share-uibil” e time-consuming si costa. Doar un singur articol de acest tip costa in jur de 500 lei. Sa platesti pe cineva pentru cateva reels-uri interesante, cel putin 200 euro. Cu acesti bani poti, de exemplu, sa trimiti 2000 de SMS-uri comerciale, respectiv 5000 de SMS-uri catre baza de clienti si sa convertesti pana la 45%, mai ales daca incluzi o promotie sau o reducere. Intr-adevar, pe de alta parte, continutul evergreen iti aduce leaduri pe termen lung. Dar linia trebuie trasa la vanzari si, mai ales, la ROI. In unele domenii de activitate, articolele evergreen pot fi rentabile, in altele nu.

Rezultatul Content Marketingului este, adesea, un sentiment de frustrare din cauza ratei mici de conversie si engagement. Adevarul este ca doar continutul, de unul singur, nu poate satisface cerintele recente de marketing. 

Si atunci, cine este noul rege?

In prezent, nu mai vorbim de “regi”, ci de un ecosistem de marketing, care include 5 elemente cheie ce functioneaza impreuna: Client, Context, Continut, Cost, Comunitate.

Sa le luam pe rand!

1) Consumatorii/ Clientii. Iti cunosti clientii? Ce le capteaza atentia? Ce isi doresc? Pe ce pun pret? Ce dispozitive folosesc? Ce canale Social Media utilizeaza? Concentrarea departamentului de marketing trebuie redirectionata de la continut catre client. Daca vei capta atentia clientilor tai si le vei oferi genul de experiente pe care nimeni altcineva nu le poate oferi, atunci vei reusi sa-ti indeplinesti obiectivele.

Hint: Afacerile care mizeaza pe SMS Marketing dispun de un avantaj imens: acces direct la atentia clientilor. Ai primit vreodata un SMS si nu l-ai citit? In schimb, cate advertoriale, bannere online sau reclame TV ai ignorat? Nimeni nu refuza comunicarea prin SMS, daca se respecta 3 reguli de baza: permisiunea utilizatorului, relevanta mesajului, frecventa optima.


2) Contextul. Un ecosistem de marketing fara context este condamnat la esec. Nu putem controla circumstantele care ne inconjoara, dar putem controla modul in care reactionam la acestea. Vezi pandemia, care ne-au luat pe multi prin surprindere. Modul in care s-a adaptat fiecare afacere a facut diferenta. Modul in care a comunicat fiecare cu clientii a facut diferenta. 

Contextul se mai refera si la cunoasterea si intelegerea comportamentului clientului in orice moment al relatiei. De exemplu, la primul contact cu o afacere e-commerce, unii clienti ar putea dori sa plateasca ramburs dupa ce deschid coletul, insa dupa ce revin a doua sau a treia oara pot fi usor convinsi sa plateasca online cu cardul. Sau unui client care comanda un produs consumabil o data la 2 luni, i se poate trimite un reminder cand depaseste data la care isi refacea stocul de obicei.

3) Continutul si-a pierdut tronul, dar nu inseamna ca e total irelevant. Mai ales in cazul brandurilor care vand produse sau servicii de a caror existenta nu stiu multi potentiali clienti. Insa, daca vinzi ceva uzual, ce se gaseste in orice magazin, in orice colt de pe internet, e o pierdere de vreme sa creezi continut pentru a explica beneficiile sau modalitatile de utilizare. Continutul amuzant, interactiv, cu adevarat informativ, persuasiv, livrat la momentul potrivit, persoanei potrivite, este noul “content marketing”.

Hint: Intr-o lume plina de reclame e foarte greu sa captezi atentia consumatorilor. Continutul amuzant si creativ e o strategie foarte buna, insa una costisitoare. 

Google a efectuat anul trecut o serie de experimente cu 31.000 de cumparatori reali, simuland 310.000 de scenarii de cumparare. Au descoperit ca factorii eficienti de persuasiune si conversie sunt cativa la numar: dovezile sociale (review-uri, testimoniale), gratuitatile (reduceri, promotii), euristica categoriilor (utilizatorii iau o decizie pe baza a maximum 2-3 informatii esentiale). 

Prin urmare, poti vinde si cu un text de 160 de caractere! Adica prin SMS Marketing. Campaniile Bulk SMS au o performanta de 6-7 ori mai buna ca e-mailul. Rezultatele se obtin rapid si cu o investitie financiara foarte mica (0,20-0,23 lei per sms). Iar rata de conversie a unei campanii SMS este cu pana la 200% mai mare decat alte tipuri de campanii de marketing digital.

4) Pretul. Reactiile generate de pret sunt diferite in functie de caracteristicile clientilor si de produs. Daca promovezi produse de lux unui public care, de regula, cumpara produse ieftine, nu-ti vei recupera investitia. Pe de alta parte, anumite categorii de produse sau servicii cu un pret mic pot fi percepute ca inferioare calitativ. Sau, daca obisnuiesti publicul tinta cu reduceri frecvente, schimbarea politicii nu va fi bine primita.  

5) Comunitatea. Cheia succesului unei strategii de marketing: sa identifici locurile frecventate de publicul tinta si sa-ti creezi vizibilitate pentru brand sau sa creezi o comunitate in jurul brandului. Cateva exemple: campanii cu influenceri nisati pe domeniul tau de activitate, crearea si gestionarea grupurilor de Facebook dedicate sustinerii (potentialilor) clienti care se confrunta cu anumite provocari, hub-uri fizice sau online de invatare si dezvoltare pe anumite paliere.

In concluzie, content marketingul construit in jurul celor 5 elemente ale „ecosistemului de marketing” reprezinta strategia viitorului. Brandurile si companiile care sunt capabile sa imbine in mod corespunzator diferitele aspecte ale ecosistemului de marketing vor obtine un succes mai mare decat concurentii lor.

FOTO: Shutterstock.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea