INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Financiar

#afaccere #semnatura digitala

Cum sa obtii o solutie de semnatura digitala legala pentru afacerea ta?

Daca esti interesat sa-ti aduci afacerea in mediul digital si sa beneficiezi de toate avantajele semnaturilor digitale, in acest articol poti afla cateva informatii utile in acest sens. Oare cum arata procesul de obtinere a unei semnaturi digitale? Care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi? Poti afla raspunsurile la aceste intrebari si multe altel in capitolele urmatoare.

 

Ce este semnatura digitala calificata?

Semnatura digitala calificata este un instrument de incredere care garanteaza securitatea datelor in mediul online. Acest tip de semnatura este strans legat de identitatea electronica a semnatarului si, spre deosebire de alte tipuri de semnaturi electronice, nu poate fi copiat de pe un document pe altul.

Caracteristicile sale:

  • oferă un nivel înalt de securitate;
  • asigura trasabilitatea modificarilor documentelor;
  • certifica originea documentelor;
  • stabileste raspunderea legala a semnatarului.

Semnatura electronica este folosita intr-o multitudine de contexte, de la tranzactiile online si contractele digitale, pana la documentele oficiale. Este emisa pentru o persoana fizica care poate actiona in nume propriu sau ca reprezentant autorizat al unei persoane juridice.

Cerinte legale pentru semnaturile digitale

In primul rand, ai nevoie de un Certificat Digital Calificat (CDC). Acesta este un certificat nominal care identifica persoana fizica ce actioneaza in nume propriu sau in numele unei entitati legale. Asadar, este esential sa iti procuri un astfel de certificat pentru a putea utiliza semnaturile digitale.

Dupa ce ai decis sa iti procuri un CDC, al doilea pas este emiterea acestuia. Acest proces implica semnarea unui contract cu o agentie autorizata de emitere a certificatelor digitale. La scurt timp dupa semnarea contractului, vei primi un link catre un formular online. Acesta trebuie completat cu datele personale ale utilizatorului final, adica ale persoanei pentru care se va emite certificatul digital calificat. Este important de mentionat ca aceste informatii sunt date personale si trebuie tratate cu toata seriozitatea, in conformitate cu reglementarile GDPR.

In ceea ce priveste procesul de emitere si livrare, acesta este destul de simplu. Partenerul cu care ai semnat contractul trimite un curier care va ridica documentele semnate de la adresa specificata. Dupa aceea, certificatul digital calificat este emis si trimis inapoi la tine, alaturi de un dispozitiv criptografic (un token USB care contine certificatul digital) si o aplicatie software necesara pentru crearea semnaturilor digitale.

Cum sa alegi o solutie de semnatura digitala?

Atunci cand esti in cautarea unei solutii de semnatura digitala pentru afacerea ta, este esential sa tii cont de cateva aspecte cheie:

  • securitatea datelor. Traim intr-o era digitala in care protectia datelor este esentiala. Prin urmare, trebuie sa te asiguri ca solutia de semnatura digitala pe care o alegi ofera un nivel inalt de securitate. Criptarea si alte tehnologii de securitate sunt esentiale in acest sens;
  • costul. Nu doar costul initial al solutiei conteaza, ci si costurile de intretinere si actualizare. Asadar, este important sa alegi o solutie de semnatura digitala care ofera un raport bun calitate-pret;
  • usurinta de utilizare a solutiei. Este important ca toti angajatii tai sa poata utiliza cu usurinta solutia de semnatura digitala. Daca este prea complicata, s-ar putea ca angajatii sa o evite si sa nu o utilizeze corect, ceea ce ar putea duce la pierderea protectiei pe care o ofera;
  • suportul si serviciile pentru clienti. Furnizorul solutiei de semnatura digitala pe care o alegi ar trebui sa fie disponibil pentru a raspunde la intrebari si pentru a rezolva eventualele probleme care ar putea aparea.

Cum functioneaza Business SecureSign - solutia digitala Vodafone pentru semnatura digitala calificata

Business SecureSign de la Vodafone este o solutie moderna si eficienta pentru semnaturile digitale, care te ajuta sa iti securizezi documentele si sa le transformi intr-un mediu digital, fara grija pierderii sau deteriorarii lor. Acesta este un serviciu digital disponibil printr-un dispozitiv criptografic de tip eToken. Pentru a folosi serviciul trebuie sa descarci si instalezi un driver eToken, care este compatibil cu majoritatea sistemelor de operare, inclusiv Windows XP.

Acest serviciu permite orice modificare in structura utilizatorilor in mod gratuit, fara a percepe taxe suplimentare. Astfel, daca un angajat paraseste firma sau datele personale ale unui utilizator se schimba, aceste modificari pot fi facute fara niciun cost suplimentar.

Siguranta si legalitatea semnaturii digitale sunt, de asemenea, garantate. Business SecureSign de la Vodafone utilizeaza semnatura digitala bazata pe Certificat Digital Calificat, care este echivalenta cu o semnatura olografa pentru documentele tiparite. Acest lucru garanteaza securitatea datelor si legalitatea semnaturii digitale.

Alatura-te celorlalte companii care au facut deja pasul catre digitalizare! Intr-o lume in care viteza si securitatea sunt esentiale, semnaturile digitale calificate reprezinta solutia optima.

FOTO: shutterstock.com/

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea