Financiar

#stategii de marketing # generatia z #marketing

Marketing pentru Generatia Z

Toate strategiile de marketing de succes au un lucru in comun: cunoasterea publicului. Marketingul pentru Generatia Z nu face exceptie.  

Cei nascuti intre anii 1997 si 2012 si care acum au cel mult 25 de ani prioritizeaza mediul digital, trec rapid prin etapele de dezvoltare si au valori bine inradacinate (libertate, autonomie, autenticitate, individualitate, etica).

Continutul vizual, audio si de scurta durata este foarte atractiv pentru generatia Z. Instagram, Tik Tok si Youtube sunt platformele preferate de Zoomeri. Chiar daca Gen Z are o atentie limitata, ca urmare a gratificarii instante oferite de tehnologia moderna, se apleaca mai mult timp asupra unui continut cu adevarat de interes pentru ei. 

Cei din Europa petrec in medie cate 2h pe zi pe Social Media, spre deosebire de cei din SUA, cu 8h/zi in medie. Smartphone-ul este dispozitivul pe care il folosesc cel mai des, peste 90% dintre ei detinand unul.

Prin urmare, pentru a ajunge la Generatia Z trebuie sa creezi continut pentru retelele sociale unde acestia isi petrec cea mai mare parte a timpului, sa-ti optimizezi site-ul si contentul pentru dispozitivele mobile, sa folosesti cat mai des Mobile Marketingul si brandul tau sa reflecte valorile si asteptarile lor. 

Conform cel mai recente tendinte, marketingul de succes va trebui sa integreze un nou element - streamingul video live, care combina puterea videoclipurilor cu interactiunea live (vezi Twitch).

Mobile Marketingul - mai precis, SMS Marketing, Chat Marketing, notificari Push App sau diverse Reclame Vizuale pe Mobile - este strategia de marketing cu care nu poti da gres. Brandurile sunt efectiv la un mesaj distanta de consumatorii/ clientii din Generatia Z. Acestia isi doresc interactiuni prompte, eficiente; nu vor sa astepte cateva minute la telefon pentru a afla o informatie. 

Autenticitatea ar trebui sa fie obiectivul oricarui brand care doreste sa atraga atentia celor din generatia Z, caci nativii digitali stiu sa identifice rapid sinceritatea, transparenta, naturaletea, congruenta. Prin urmare, fii autentic in fiecare mesaj pe care il transmiti online!

Si pentru cei din generatia Z conteaza foarte mult calitatea produsului/serviciului, mai ales ca au acces rapid la recenzii/recomandari, la care se raporteaza mereu inainte de a achizitiona un produs online. Decizia de cumparare este puternic influentata de prieteni, dar si de micro-influencerii nisati (cu 10.000- 50.000 de urmaritori).

Membrii generatiei Z aleg experientele in detrimentul posesiunilor materiale. Prefera brandurile care se concentreaza pe experienta clientilor, pe accesul rapid. Prefera brandurile care nu eticheteaza si accepta si promoveaza diferentele individuale, diversitatea culturala. De asemenea, prefera brandurile etice si care sustin cauzele in care ei cred (ex. schimbari climatice, egalitate de sanse). 

Surse statistici si caracteristici: Global State of Digital 2022, Statista, Mckinsey, Insider Intelligence.

FOTO: ShutterStock.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea