Dieta si nutritie

Top 10 - alimente sanatoase

Daca acordati o atentie deosebita regimului alimentar cu siguranta ati cautat pana acum alimentele care va fac sa va simtiti bine si care au efecte pozitive asupra sanatatii. Medicii si specilaizti in domeniu ne asigura ca sunt cateva astfel de produse in care sa ne punem toata increderea si care merg la sigur. Chiar daca acum gasim toate vitaminele de care avem nevoie in suplimentii nutritivi nimic nu se compara cu o masa sanatoasa si naturala. Asa ca tineti minte aceasta lista cu cele 10 super alimente , care odata incluse in dieta vor da rezultate vizibile. Brocoli Brocoli este bogat in vitamina C, vitamina A, calciu si fibre. Pentru a-i pastra toate aceste calitati, incercati sa-l gatiti cat mai putin posibil. Cartofii dulci Desi nu sunt legume foarte folosite in bucataria romaneasca, acestia se gasesc pe piata. Sunt ideali pentru o dieta sanatoasa si recunoscuti ca fiind un scut de aparare impotriva cancerului. Cartofii dulci sunt bogati in fibre, vitamina A, B, E si cupru. Graul Graul contine foarte multi nutrienti si carbohidrati. Graul este ajuta la scaderea colesterolului si a presiunii arteriale. Este bogat de asemenea in proteine, fibre, complexul de vitamine B, cupru, magneziu si fosfor. Spuma de lapte Spuma de lapte, bogata in proteine si calcu, este ideala pentru a proteje si intari oasele. Practic nu exista niciun alt produs mai bogat in calciu, decat laptele. O alimentatie bogata in calciu este ideala pentru scaderea presiunii sanguine. Studii recente au aratat faptul ca persoanele care consuma produse lactate in cantitati mari reusesc sa slabeasca mult mai repede. Spuma de lapte este bogata in proteine, vitamina D si calciu. Merele Desi nu este neaparat un fruct bogat in vitamine, marul are calitati foarte multe si importante. Consumul de mere poate preveni boli precum Parkinson sau Alzheimer. De asemenea merele sunt bogate in antioxidanti si au astfel rolul de a preveni cancerul de san sau cel de prostate. Pentru a beneficia de toate calitatile unui mar, nu evitati sa ii mancati si coaja. Nucile Cea mai recunoscuta calitate a nucilor este aceea ca previne bolile de inima. Nucile sunt bogate in proteine, grasimi monosaturate , vitamina E, calciu si magneziu. Seminte de in Desi nu sunt foarte populare in alimentatia nostra, semintele de in au un rol benefic asupra sanatatii. Sunt bogate in acizi omega 3, care ajuta la reducerea infamatiilor si previne bolile de inima.De regula cel mai usor de consumat sunt in salate. Ceaiul Orice tip de ceai este bun: negru, verde sau de fructe ceaiul are effect antioxidant. Ceaiul verde sic el alb au efect antinflamator si de asemenea pot stopa evolutia celulelor canceroase in organism. Ceaiul negru este de asemenea bogat in antioxidanti si previne aparitia si raspnadirea celuleor canceroase in corp si de asemenea regleaza nivelul colesterolului in sange. Cercetarile au aratat ca ceaiul negru reduce riscul unui atac de inima cu pana la 40%. Fasole Indiferent de culoarea pe care o are fasolea este o legume bogata in proteine. si care are efecte benefice asupra sanatatii. Este bogata in proteine, fibre, complexul de vitamine B si minerale. Fasolea protejeaza impotriva unor afectiuni precum bolile de inima, cancerul, infectiile si osteoporoza. Fructele de padure Fructele de padure sunt bogate in antioxidanti puternici care protejeaza impotriva bolilor de inima, cancer, cataracta si glaucom. Fructele de padure sunt de asemena bogate in alte tipuri de antioxidanti, vitamina C, magneziu si fibre.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare