Dieta si nutritie

#sanatate #alimente sanatoase #dieta si nutritie #beneficii carne

Cum trebuie sa consumi carnea

Carnea este o sursa excelenta de proteine, dar si de vitamine si minerale. Este un aliment esential in dieta, insa igiena si modul in care este manipulara este o parte importanta a vietii de zi cu zi.

Carnea nu trebuie sa lipseasca dintr-o alimentatie echilibrata, insa trebuie sa ai grija la modul in care o prepari. Unele tipuri de carne sunt bogate in grasimi saturate, care maresc nivelul de colesterol.

Daca esti o persoana care consuma cantitati mari de carne rosie, procesata, este indicat sa faci o schimbare. Carnea de pui, porc, vita si miel este foarte bogata in proteine, iar o dieta echilibrata trebuie sa contina si proteine animale. Carnea rosie este si o sursa importanta de fier si vitamina B12.

Carnea si grasimile saturate

Unele tipuri de carne sunt bogate in grasimi, in special grasimi saturate. Consumul exagerat de grasimi saturate duce la marirea nivelului de colesterol din sange. Un colesterol mare este un factor de risc major pentru afectiunile cardiace.

Tipul de carne pe care il alergi si modul in care il gatesti are un impact major asupra continutului de grasimi saturate.

De exemplu, la cotletele de porc este indicat sa indepartezi partile cu grasimi, care vor avea acum doar o treime din cantitatea de grasimi saturate. Carnea de pui, chiar daca este sanatoasa si contine putine grasimi, isi pierde beneficiile atunci cand este prajita in baie de ulei.

Fa alegeri sanatoase atunci cand cumperi carne

Atunci cand cumperi carne, alege bucatile care contin cea mai putina grasime. Ca regula generala, cu cat carnea este mai impanata cu portiuni albe, cu atat contine cantitati mai mari de grasime.

Atunci cand cumperi carne ambalata, citeste foarte bine eticheta si vezi cat de multa grasime contine. Evita carnea de porc sau de miel, in favoarea carnurilor de pui sau curcan, fara piele, care au mai putina grasime.

Incearca sa limitezi consumul de produse procesate precum carnati, salam, pateuri sau burgeri, care contin cantitati mari de grasime.

Cata carne sa consumi

Carnea rosie, precum cea de vita, miel sau porc, pot face parte dintr-o dieta sanatoasa. Insa consumul exagerat de carne procesata mareste riscul de cancer colorectal. Daca consumi mai mult de 90 de grame de carne rosie sau procesata pe zi, este indicat sa reduci cantitatea la 70 de grame.

Cum sa prepari carnea

Igiena este extrem de importanta in special atunci cand lucrezi cu carnea, care contine bacterii daunatoare care pot contamina si alte alimente. Astfel, atunci cand depozitezi carnea, aceasta trebuie sigilata in pungi sau containere speciale, pentru a nu intra in contact cu alte alimente.

Carnea trebuie depozitata pe raftul de jos al frigiderului, astfel incat sucurile sa nu se scurga peste alte alimente. Pentru manipularea carnii, foloseste intotdeauna farfurii si ustensile curate.

De asemenea, carnea trebuie gatita corespunzator pentru a evita intoxicatile alimentare. Carnea rosie poate fi gatita si "in sange", insa alte sortimente de carne, precum carnea de pui, carnatii sau burgerii trebuie bine gatite.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare