Dieta si nutritie

#sanatate #alimente sanatoase #dieta si nutritie

Alimente pentru energie si fericire

Somonul, nucile, rosiile, spanacul sau cerealele integrale sunt esentiale pentru buna functionare a organismului uman. Sunt bogate in vitamine, minerale si antioxidanti puternici care protejeaza organismul si instaleaza o stare de calm si fericire.

Iata ce nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta:

Leguminoase. Mazarea, fasolea sau alunele sunt surse importante de magneziu, un mineral care joaca un rol esential in numeroase procese metabolice. Ajuta si la productia de energie a organismului. Atunci cand faci miscare, magneziul este redistribuit in tot organismul pentru a ajuta moleculele de energe sa ajunga acolo unde este nevoie de ele. Deficienta de magneziu duce la oboseala si anxietate. Aici intervin leguminoasele, care refac stocul de magneziu al organismului si ajuta la recapatarea energiei si a bunei dispozitii.

Spanac. Daca esti o persoana care iubeste legumele si verdeturile, spanacul nu trebuie sa lipseasca din meniul tau. Este una dintre cele mai importante surse de fier, care ajuta la alimentarea cu oxigen a celulelor organismului. Consuma spanacul impreuna cu alimente bogate in vitamine C, precum capsuni sau portocale, care ajuta la absorbtia fierului din spanac.

Quinoa. Renunta la orezul alb sau la fainoasele procesate, care maresc nivelul de zahar din sange. Alege in schimb cereale integrale, care confera satietate. Quinoa este o alegere potrivita, fiind o cereala care contine aminoacizi importanti. Aminoacizii sunt esentiali pentru sinteza proteinelor, care ajuta la refacerea musculaturii. Atunci cand masa musculara este in forma, ai mai multa energie si in acelasi timp mai multa rezistenta la efort.

Rosii. Rosiile sunt bogate in antioxidanti, dintre care licopenul este cele mai important. Licopenul reduce inflamatiile plamanilor si protejeaza organismul de alergeni. Pentru a te bucura de beneficiile acestui antioxidant puternic, este indicat sa consumi rosiile gatite la cuptor.

Lapte fortificat cu vitamina D. Persoanele care sufera de deficienta de vitamina D sunt mult mai predispuse la astm si alte probleme medicale. Vitamina D protejeaza organismul, imbunatateste simptomele astmului si sensibilitatea la alergeni. Alte surse de vitamina D sunt si somonul si tonul.

Mere. Merele sunt bogate in quercetina, un flavonoid puternic, din familia antioxidantilor, care actioneaza ca un antihistaminic natural. Aceasta substanta bloceaza substantele care cauzeaza alergii. Ai grija ca atunci cand consumi mere, sa mananci si coaja, care contine nutrienti foarte importanti.

Nuci. Nucile sunt unele dintre principalele surse de serotinina, o substanta chimica care ajuta la instalarea unei stari de calm si fericire. Persoanele care consuma nuci, migdale sau alune au mai mari sanse sa fie fericite si energice.

Somon. Daca in ultima perioada ai fost nervos si iritat, este foarte posibil sa suferi de o deficienta de acizi grasi omega 3. Aceste substante benefice care se gaseste in specii de peste precum somon sau ton ajuta la instalarea unei stari de bine. Alimentele bogate in acizi grasi omega 3 nu trebuie sa lipseasca din meniul persoanelor cu tendinte de depresie si anxietate.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare