Relatii

#importanta tandrete #lipsa de tandrete #tandrete #romania #studiu

STUDIU! 5 din 10 romani se simt singuri din cauza lipsei de tandrete

Rezultatele celui mai nou studiu Milka arata ca oamenii si-au pierdut simtul tandretei, 64% dintre respondenti considerand ca lumea era mai tandra cand erau copii. Aceasta lipsa de tandrete face ca 5 din 10 persoane sa se simta singure, iar 31% sa manifeste anxietate. Nevoia de mai multa tandrete a fost si mai mult evidentiata prin faptul ca 45% au adaugat ca o lume lipsita de tandrete le-ar provoca o ingrijorare serioasa pentru generatiile viitoare.

 

In Romania, studiul a fost realizat pe un esantion de 2.000 de persoane in perioada 12 octombrie – 6 noiembrie 2020. Initiat de Milka si realizat de OnePoll*, acesta face parte dintr-un studiu pan-european care a inclus 20.000 de participanti din 10 tari diferite, inclusiv Germania, Franta si Rusia, pentru a arata importanta tandretei pentru umanitate.

Creata in 1901, Milka s-a nascut dintr-un gest tandru atunci cand inventatorul ei, Phillipe Suchard, a mers sa cumpere ciocolata pentru mama lui bolnava pentru a o face sa se simta mai bine. Dupa o cautare de doua ore, a gasit in cele din urma, dar a ajuns sa il coste o mica avere. A simtit ca acest lucru nu era corect si ca toata lumea ar trebui sa se poata bucura de ciocolata, iar acest gand l-a facut pe Phillipe sa inceapa sa isi produca propria ciocolata cu promisiunea ca aceasta va fi accesibila tuturor. 120 de ani mai tarziu, Milka ramane o ciocolata cu un gust tandru motivand iubitorii de ciocolata sa faca gesturi de iubire in viata de zi cu zi si inspirand oamenii sa dea dovada de mai multa tandrete, reamintindu-ne ce bine ne simtim facand acest lucru.

Desi datele au aratat ca tandretea este un comportament care ofera o doza mare de confort pentru multi, unii dintre noi par sa experimenteze o lipsa de tandrete, tinand cont de faptul ca 23% dintre respondentii din Romania au declarat ca nu cred in bunatatea celorlalti si 64% considera ca lumea este un loc mai putin tandru acum decat atunci cand erau copii.

In plus, 62% dintre romani cred ca ne gandim prea mult la noi insine pentru a fi tandri fata de ceilalti, acelasi procentaj considerand ca nu avem suficient timp in viata de zi cu zi pentru a da dovada de tandrete. De asemenea, 34% dintre respondenti au spus ca nu au fost crescuti in spiritul tandretei.

Nicholas Christakis, Profesor de Stiinte Sociale si Naturale in cadrul Yale University a comentat cu privire la rezultatele studiului: “Tandretea capteaza ceva fundamental in experienta umana, ceva innascut, respectiv capacitatea noastra pentru iubire, bunatate si prietenie. Cuprinde mai multe calitati profund umane, inclusiv empatie si compasiune prin demonstrarea generozitatii fata de oameni sau pur si simplu ascultarea acestora. Majoritatea oamenilor isi dau seama ca a da dovada de tandrete fata de cineva ne poate face viata de fiecare zi mai buna. In masura in care oamenii din societatile moderne complexe fac eforturi pentru a fi tandri unii fata de ceilalti, actionand altruist, studiul arata ca acest lucru poate ajuta la conectarea oamenilor si contribuie la beneficii extinse in societate.”

Profesorul Christakis a continuat: “Lipsa interactiunii fata-in-fata poate ingreuna acest comportament si, de aceea, este posibil sa vedem o lipsa de tandrete pe retelele de socializare. Cu toate acestea, este la fel de important sa facem un efort in online, poate si mai mult, tinand cont de impactul pe care mediul online il are asupra vietii noastre.”

Aceste provocari au fost evidente in cadrul studiului, 55% dintre respondentii din Romania manifestand sau asistand la un comportament mai putin tandru pe retelele de socializare.

Si pandemia a influentat rolul tandretei, 66% considerand ca lumea a avut parte de un comportament mai putin tandru de la aparitia coronavirusului si 28% fiind de parere ca acesta a facut ca societatii sa ii pese mai putin. In pofida acestui fapt, 28% au spus ca oamenii se gandesc mai mult la familia lor si la ceilalti in aceste timpuri.

Aceasta lipsa ar putea sa nu fie insa atat de acuta pe cat se estimase initial, deoarece tot mai multi oameni prefera sa isi arate tandretea fata de ceilalti mai mult decat sa o primeasca ei insisi. Acelasi grup de persoane a facut si mici gesturi de tandrete, in special in cercul social restrans, 58% recunoscand ca sunt cei mai tandri fata de copiii lor si 67% in special fata de partenerii lor. Cele mai frecvente expresii ale tandretei sunt grija manifestata fata de ceilalti, ascultarea si oferirea de incurajari si sfaturi, 48% spunand ca ar face asta pentru a-i determina pe ceilalti sa se simta mai bine cu privire la sine si 67% spunand ca i-a facut fericiti.

Desi preferam sa oferim gesturi de tandrete, ne place cand primim dovezi de tandrete, aproape jumatate dintre respondenti spunand ca i-au facut sa se simta sustinuti, respectiv 58% sa se simta apreciati.

Profesorul Christakis a adaugat: “Cand arati bunatate fata de necunoscuti care iti sunt concetateni, in special cand este ceva neasteptat sau surprinzator si inspirat dintr-un sentiment autentic de empatie, acest lucru ajuta la crearea unor cascade de virtuti. Oamenii isi doresc sa primeasca dar - chiar si mai mult - oamenii isi doresc sa ofere tandrete, deoarece isi dau seama ca lumea poate fi mai buna cu cat ei sunt mai tandri fata de altii, nu doar fata de familie, ci si fata de concetateni."

Tandretea este un comportament pe care dorim sa il vedem mai mult, 70% atribuind tandretea unei societati mai fericite si 65% spunand ca ar insemna o mai buna sanatate mintala pentru toti. Desi datele arata ca asistam, in medie, la patru gesturi tandre pe saptamana, se pare ca exista spatiu de mai bine si, prin simpla manifestare a unui nivel mai ridicat de grija, onestitate si iertare, ar creste convingerea noastra ca umanitatea poate fi mai tandra, conform respondentilor.

Godert van den Heuvel, Global Director Milka a adaugat: “Milka crede ca, in viata, la fel ca in ciocolata, tandru inseamna mai gustos. Fiind ciocolata cu un gust tandru, dorim sa inspiram mai multe gesturi de tandrete in lume. De aceea, am lansat anul acesta cu mare bucurie campania ‘Tender Tastes Better’ (Tandretea are gust mai bun). In cadrul acestei campanii, lansam o ciocolata in editie limitata. ‘Tender Words’, invitand oamenii sa isi creeze propriile mesaje tandre, atat in viata reala, cat si in online. Studiul nostru arata ca tandretea joaca un rol foarte important in societate, cu atat mai mult tinand cont de anul pe care l-am avut si ca doar un mic gest pe zi poate face o diferenta enorma. Fiti alaturi de noi ca, impreuna, sa facem 2021 cel mai tandru an de pana acum!"

Alexandra Busuioc, Brand Manager Tablets SCE, Mondelez International: „Speram ca prin aceasta campanie sa atragem atentia asupra importantei tandretei si astfel sa reusim sa transformam fiecare mic gest intr-unul de tandrete fata de cei dragi, fata de colegi, vecini si de comunitatea noastra online. Milka isi doreste sa inspire consumatorii sa-si exteriorizeze tandretea in fiecare zi. Iubitorii de ciocolata sunt invitati sa acceseze website-ul www.tandrete.milka.ro unde pot castiga o multime de premii sau pot trimite un mesaj tandru cuiva drag, astfel exprimandu-si latura tandra.”

Sursa foto: pexels.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Expertul Acasa.ro, psiholog Elena Done: Identitatea de sine

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: 10 ani in plus sau 10 ani cu plusuri?

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: Copiii nu trebuie sa fie atenti, copiii trebuie sa fie curiosi!

Experti Familie & Relatii