Financiar

# sendsms #strategie de marketing #sms #marketing

Avantajele folosirii SMS-ului in transmiterea de informatii tranzactionale si de marketing

Afacerile care isi doresc acces direct la atentia clientilor, au la dispozitie un canal usor de utilizat, ieftin si eficient: SMS-ul. Toata lumea are mereu telefonul mobil la indemana si extrem de putini rezista sa nu citeasca un SMS de indata ce aud notificarea sonora.

 

Este esential de stiut ca nimeni nu refuza comunicarea prin SMS, daca se respecta 3 principii de baza: permisiunea utilizatorului, relevanta mesajului, frecventa optima. 

Iar cand expeditorul utilizeaza un senderID personalizat cu numele brandului utilizatorii sunt si mai receptivi la mesajul primit.   

Prin trimiterea unui mesaj in masa (bulk) catre mii sau sute de mii de clienti generezi vanzari (reclame prin SMS), reduci costul unui call center (ex. notificari privind statusul comenzii, livrarii), iti informezi clientii sau angajatii (notificari sedinte, cursuri, evenimente sau modificari contractuale, procedurale).

Notificari tranzactionale si reclame prin SMS

SMS-urile pot fi utilizate pentru a trimite notificari tranzactionale, cum ar fi confirmarea unei comenzi, statusul unei livrari sau informatii legate de facturare. Aceste mesaje sunt importante pentru mentinerea unui nivel ridicat de satisfactie a clientilor si pentru a asigura o comunicare eficienta intre platforma si utilizatori.

SMS-urile de marketing permit companiilor sa transmita mesaje promotionale, oferte speciale sau cupoane direct pe telefonul mobil al consumatorilor. Aceste campanii SMS sunt de obicei personalizate si pot fi adaptate in functie de comportamentul si preferintele utilizatorilor, ceea ce duce la o rata mai mare de succes si de angajament din partea clientilor.

Cu siguranta ai primit pana acum notificari prin SMS de la firmele de curierat, cel putin sau mesaje promotionale de Black Friday de la brandurile tale preferate.        

SMS-ul este un instrument de comunicare vital pentru toate afacerile! Si nu e de mirare, avand in vedere eficienta si rentabilitatea acestui canal digital de comunicare. 

Ca sa iti formezi o idee cat mai clara despre avantajele utilizarii SMS-ului in transmiterea de informatii tranzactionale si de marketing, enumeram cateva statistici: 

  • SMS-urile au o rata de deschidere de 99% si doar 1% spam. In contrast, e-mailul are o rata de deschidere de 20% si 49,7% spam.
  • SMS-urile sunt citite in cel mult 3 minute de la primire. Iar cele asteptate, imediat (ex. coduri, parole).
  • In medie, campaniile SMS Marketing au o rata de conversie cu 200% mai mare decat alte strategii de marketing digital. Mai ales daca SMS-urile includ linkuri scurte, brand-uite.
  • 9 din 10 consumatori prefera sa comunice cu brand-urile prin mesaje SMS (alerte, notificari, promotii etc).
  • Mesajele SMS au o rata de raspuns de 45%, comparativ cu doar 8% pentru e-mail.
  • In cazul SMS-urilor care contin un link sau un link scurt, rata de click este de 36%, in timp ce pentru e-mail este de doar 3,4%.

Pretul unei campanii SMS este mic; de exemplu, prin sendSMS.ro platesti 20 euro+tva pentru 500 SMS-uri, 190 euro+tva pentru 5.000 de SMS-uri clasice, 700 euro+tva pentru 20.000 de mesaje...pretul per SMS scazand pe masura ce optezi pentru un numar mai mare de mesaje. Iar ROI-ul este excelent!

Cea mai simpla si rapida metoda de a trimite un SMS catre mii sau sute de mii clienti, aproape instant, consta in utilizarea unei platforme online dedicate, precum sendSMS.ro.  

Procesul expedierii de SMS-uri in masa (bulk) este simplu si rapid: 

  • Creezi un cont gratuit. 
  • Te loghezi si utilizezi platforma de pe calculator, tableta sau mobil.
  • Importi lista cu numere de telefon.
  • Achizitionezi credite (Platesti doar ce consumi -nr. de mesaje expediate). 
  • Scrii mesajul. 
  • Trimiti SMS-ul catre intreaga lista.
  • Consulti rapoartele.

Exista, desigur, si modalitati mai avansate de a activa in sectorul Marketingului prin SMS. Insa, companiile la inceput de drum pot testa si beneficia cu succes de aceasta strategie de marketing, urmand pasii de mai sus. 

Pentru a automatiza comunicarea prin SMS, ai la dispozitie si urmatoarele 2 optiuni:

Folosesti un integrator sau o platforma de automatizare third-party care conecteaza platforma SMS Gateway la mii de aplicatii de toate tipurile. Astfel, pe baza unor triggeri, se expediaza automat notificari SMS. Iar pentru a face asta, nu ai nevoie de cunostinte de programare; totul e de tipul drag & drop sau exista deja automatizari gata setate.  

Conectezi aplicatia afacerii tale la platforma SMS Gateway prin SMS API si gestionezi toate interactiunile cu clientii dintr-un singur loc.  

Inainte de a face primii pasi in SMS Marketing, iti recomandam sa accesezi aceasta lista cu raspunsuri la intrebari frecvente: https://www.sendsms.ro/ro/intrebari-frecvente/

FOTO: shutterstock.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea