Dieta si nutritie

#gustari in loc de mese #gustari intre mese #populatie #gustari #alimentatie #mese

Raport anual “State of Snacking”: gustarile fac parte din viata de zi cu zi. 71% din populatie ia cel putin doua gustari zilnic

Chiar si in aceste vremuri dificile, consumatorii din intreaga lume considera gustarile lor preferate drept rasfaturi accesibile si necesare, 71% consumand cel putin doua gustari pe zi, potrivit raportului State of Snacking. De asemenea, 55% dintre respondenti au declarat ca este mai probabil sa manance o gustare in locul unei mese principale.

Mondelēz International a anuntat lansarea celui de-al patrulea raport anual "State of Snacking™", un studiu global privind tendintele de consum care analizeaza perspectivele anuale privind modul in care consumatorii iau decizii in materie de gustari. Raportul din acest an exploreaza modul in care provocarile economice actuale afecteaza alegerile consumatorilor in materie de snacking, in intreaga lume - majoritatea respondentilor continuand sa acorde prioritate gustarilor, in ciuda cresterii costurilor si a provocarilor economice.

Dezvoltat in parteneriat cu The Harris Poll, raportul urmareste atitudinile si comportamentele in materie de gustari in randul a mii de consumatori intervievati in 12 tari, pentru al patrulea an consecutiv. Aceste constatari ilustreaza rolul extins al gustarilor - gustarile inlocuiesc din ce in ce mai mult mesele traditionale in viata consumatorilor. Printre constatarile cheie se numara faptul ca, in intreaga lume, consumatorii iau gustari:

  • Zilnic - Gustarea este un element de baza - 71% dintre consumatori iau gustari cel putin de doua ori pe zi.
  • Cu atentie - 78% dintre consumatori declara ca isi iau timpul necesar sa savureze gustarile delicioase, iar 61% spun ca isi fac timp pentru a portiona gustarile inainte de a le manca.
  • Frecvent - Consumatorii inlocuiesc din ce in ce mai mult mesele cu gustari, 55% dintre ei declarand ca este mai probabil sa manance o gustare atunci cand este momentul celor trei mese principale.
  • Sustenabil - Reducerea deseurilor este o prioritate de top, sapte din 10 consumatori spunand ca acorda prioritate gustarilor care au mai putine ambalaje si 72% spunand ca de obicei le recicleaza.

“Raportul nostru "State of Snacking" confirma faptul ca, in aceste vremuri dificile, consumatorii din intreaga lume considera gustarile lor preferate drept rasfaturi accesibile si necesare", a declarat Dirk Van de Put, presedinte si CEO al Mondelēz International. "Snacking-ul continua sa fie o modalitate prin care consumatorii se conecteaza sau se bucura de un moment de incantare in timpul zilei, demonstrand si mai mult convingerea noastra ca fiecare gustare poate fi savurata intr-un mod constient."

Sondajul subliniaza tendinta consumatorilor de a cauta gustari care sa satisfaca diferite nevoi din viata lor. Marea majoritate a declarat ca ia gustari in mod regulat pentru a se recompensa (78%) si pentru un sentiment de confort (77%), incluzand majoritatea covarsitoare a milenialilor (85% pentru ambele motive). Sondajul arata si importanta recunoasterii brandurilor, 67% dintre acestia afirmand ca ar cumpara mai putine gustari din marcile de gustari preferate decat mai multe din alternative generice, indiferent de costuri.

Sondajul vine in completarea informatiilor diverse pe care Mondelēz International le detine in materie de snacking - inclusiv tendintele macroeconomice din mai multe surse care contureaza viitorul snacking-ului si valideaza focusul companiei pe furnizarea snack-ului potrivit, pentru momentul potrivit, fabricat in mod responsabil.

Rezultate suplimentare ale Raportului State of Snacking din 2022, includ:

Obiceiul de a lua gustari constient

Consumatorii fac un efort pentru a fi atenti si prezenti in timp ce iau gustari, 78% dintre ei declarand ca isi fac timp sa savureze gustarile pentru a se rasfata.

  • Multi sunt, de asemenea, atenti la marimea portiilor, spunand ca isi fac timp sa portioneze gustarile inainte de a le manca (61%) si verifica etichetele nutritionale de pe gustari inainte de a le cumpara (68%).
  • Intre timp, mai putin de jumatate (46%) spun ca se simt vinovati atunci cand se bucura de o gustare sau de un rasfat.

O modalitate de conectare

Gustarile ofera o oportunitate importanta de conectare cu ceilalti, sapte din zece persoane confirmand ca "impartind gustarile cu ceilalti reprezinta modul de a-mi arata afectiunea".

  • Aceasta tendinta de a se aseza in mod regulat pentru a savura gustari cu cei dragi este deosebit de puternica in gospodariile din India si Mexic.

Apetitul pentru sustenabilitate

Consumatorii sunt foarte atenti la modul in care alegerile lor in materie de gustari au un impact asupra mediului inconjurator - si recunosc ca atat companiile, cat si consumatorii joaca un rol cheie in ceea ce priveste gustarile sustenabile.

  • 63% dintre consumatori sunt de acord ca gustarile cu un impact mai mare asupra mediului ar trebui sa coste mai mult, in special milenialii (70%) si Gen Z (69%).
  • 64% sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru gustari care sunt mai bune pentru mediu, iar 65% ar plati mai mult pentru gustari cu ingrediente provenite din surse etice.

"Consumatorul din ziua de azi este mai constient ca niciodata de impactul consumului sau - iar acest lucru include sanatatea si starea de bine, precum si impactul asupra planetei", a declarat Martin Renaud, Chief Marketing and Sales Officer la Mondelēz International.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare