Dieta si nutritie

#silueta #mancare de post #post

De ce te ingrasi in post. Greselile pe care le fac multi romani in aceasta perioada

Postul Craciunului este unul dintre cele mai lungi din an si poate fi dificil sa creezi un meniu diversificat, sanatos si totodata satios. Desi renuntam la carne si produse de origine animala, de multe ori iesim din post cu cateva kilograme in plus. Motivul? O greseala "capitala" in alimentatie.

Multi romani aleg sa tina Postul Craciunului atat din considerente religioase, cat si nutritionale. Inaintea ospetelor cu carne de porc si alte produse grele pentru sistemul digestiv, o detoxifiere este cea mai buna idee posibila. Cum se face, insa, ca dupa perioada de post cantarul arata cifre nu tocmai prietenoase? Totul se trage de la ce, cum si cat mancam in aceste zile.

Greseli in post. Mancam mai mult

Meniul pentru zilele in care postim poate fi destul de limitat daca nu te documentezi bine in prealabil. Tocmai pentru ca nu stii ce si cum este corect sa mananci, risti sa cazi in capcana ciugulitului, a rontaitului, a gustarilor care "omoara" senzatia de foame, dar care au ca rezultat cumularea de kilograme nedorite.

Romanul crede ca nu are prea multe variante de hrana pentru zilele de post, desi oferta este cat se poate de bogata. Mananca, prin urmare, cu nemiluita covrigi, sticksuri, cartofi prajiti si produse de patiserie de post. Adica prefera o "supradoza" de carbohidrati care in cele din urma va atarna greu la cantar.

De ce mancam mai mult in post?

Din cauza lipsei de proteine si a cercului vicios in care intram ca urmare a consumului excesiv de carbohidrati: corpul cere tot mai mult, cu cat mai mult mananci. Nutritionistii atrag atentia ca, mai ales daca nu poti face miscare sustinut, pentru a "arde" ceea ce consumi, ideal este sa inlocuiesti carbohidratii cu legume, pe cat posibil si indiferent de forma in care preferi sa le consumi (crude sau gatite).

Un meniu echilibrat de post trebuie sa includa proteine si grasimi vegetale, fibre si vitamine, probiotice naturale si multa apa, pentru un nivel optim de hidratare.

Ce mancam, concret, in post

Nutritionistii atrag atentia ca proteinele de origine animala sunt proteine complete si cele care ne dau senzatia de satietate. Proteinele vegetale, in schimb, sunt incomplete, in cele mai multe cazuri, dar daca le combinam corect cu alti nutrienti nu vom suferi de foame si, prin urmare, nu vom fi tentati sa ciugulim toata ziua.

Ce ar trebui sa includa un meniu de post? Iata recomandarile specialistilor:

• legume crude sau gatite

• fructe, dr nu in exces

• soia, hrisca, mazare, fasole

• avocado, sparanghel

• seminte de susan, quinoa, chia

• naut

• orez brun

• nuci, alune, fistic,caju (bogate in grasimi vegetale si omega 3)

• muraturi si varza fermentata (probiotice).

Indiferent de alimentele pe care le alegi in perioada postului este foarte important sa te hidratezi corespunzator si sa nu uiti sa respecti un program al meselor. De ce? Pentru ca tocmai mancatul haotic, neregulat si rontaitul sunt cei mai mari dusmani ai siluetei!

FOTO: pixabay.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare