Dieta si nutritie

#alimenteatie #carbohidrati #exercitii fizice #sport

Carbohidratii si exercitiile fizice: De ce ai nevoie de carbohidrati daca ai un stil de viata activ

Carbohidratii sunt cea mai importanta sursa de combustibil in dieta unui sportiv; cu toate acestea, exista o conceptie gresita des intalnita, conform careia toti carbohidratii sunt rai. De fapt, exista multe tipuri de carbohidrati sanatosi care ar trebui sa fie inclusi in alimentatia zilnica a fiecaruia.

Iata care sunt cele cinci motive pentru care aceste tipuri de carbohidrati sunt benefice si de ce nu ar trebui sa te temi de ele sau sa le eviti!

1. Carbohidratii alimenteaza creierul si muschii.

Carbohidratii sunt principala sursa de energie pentru creierul nostru si reprezinta cea mai rapida modalitate prin care corpul nostru produce energie. Carbohidratii actioneaza pentru corpul nostru asa cum actioneaza carburantul pentru masina - avem rezerve limitate de carbohidrati in corp si tinand cont ca acestia sustin antrenamentele sau activitatile sportive, este important sa consumam carbohidrati suficienti in timpul antrenamentului.

2. Carbohidratii previn degradarea muschilor.

Consumand carbohidrati pe parcursul zilei, proteinele sunt libere sa isi indeplineasca misiunea principala: sa repare si sa reconstruiasca tesutul muscular. Daca limitam consumul de carbohidrati, proteinele vor fi necesare ca sursa de energie si nu vor putea fi utilizate pentru dezvoltarea masei musculare. Desi sportivii consuma frecvent proteine doar dupa antrenamente, combinatia de proteine si carbohidrati este de fapt cheia recuperarii.

3. Carbohidratii ar trebui sa constituie cea mai mare parte a dietei.

Pentru sportivi, este necesara o dieta bogata in carbohidrati pentru a sustine cerintele zilnice ale antrenamentelor si exercitiilor fizice. In timp ce nevoile vor varia in functie de individ si de tipul de exercitii fizice sau de sportul practicat, carbohidratii vor reprezenta intotdeauna majoritatea caloriilor.

4. Carbohidratii inainte de un antrenament stimuleaza performanta.

Alimentarea cu carbohidrati adecvati cu 1-2 ore inainte de antrenament ajuta la mentinerea unor niveluri optime de glucoza in sange pentru masa noastra musculara.

Alege gustari pre-antrenament care sunt usor de digerat, cum ar fi bananele, o briosa cu gem, un baton de granola sau Herbalife24 Formula 1 Sport.

5. Carbohidratii accelereaza recuperarea. Consumul de carbohidrati dupa antrenamente ajuta la refacerea rezervelor de energie care tocmai au fost utilizate in timpul exercitiilor fizice intense.

Masa musculara are nevoie de proteine si de carbohidrati pentru a se reface in mod corespunzator si pentru a deveni mai puternica. Herbalife24 Rebuild Strength este o optiune excelenta pentru orice antrenament, iar pentru antrenamente de o intensitate mai mare sau pentru exercitii de rezistenta, il poti amesteca cu fructe, pentru un plus de carbohidrati.

Nutritia si un bun plan de fitness merg mana in mana. Fie ca abia acum incepi calatoria ta de fitness, fie ca esti un sportiv obisnuit sau un sportiv de performanta, ai nevoie de o nutritie optima care sa te sustina in fiecare moment. Gama sportiva Herbalife 24® iti ofera produsele de care ai nevoie pentru a te pregati, antrena si a te recupera.

De Dana Ryan, PhD, MBA, M.A. – Director, Sport Performance and Education, Herbalife Nutrition

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului