Cariera

# locul de munca #factori de stres

Principalii factori de stres la locul de munca si cum le faci fata

Stresul acumulat la locul de munca este o problema din ce in ce mai mare in intreaga lume.  Acesta afecteaza nu doar sanatatea si bunastarea angajatilor, ci si productivitatea companiilor, motiv pentru care atat angajatii, cat si angajatorii ar trebui sa lupte impreuna pentru combaterea sa.

 

Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, stresul la locul de munca este reactia pe care oamenii o au fata de tipul si volumul cerintelor zilnice si fata de presiunea resimtita. De multe ori, angajatii simt o mare presiune exercitata asupra lor pentru a rezolva taskuri ce le depasesc atributiile, pregatirea profesionala si ii pun in dificultatea de a le face fata cu succes.

In general, stresul este accentuat de lipsa sustinerii din partea leadershipului companiei sau a colegilor si de controlul fragil al salariatilor asupra proceselor de lucru. De multe ori, se creeaza o confuzie intre presiune sau provocare si stres. Acest lucru este folosit drept scuza pentru un management defectuos, in ciuda numeroaselor cursuri de dezvoltare personala la care majoritatea managerilor participa.

Iata care sunt trei dintre factorii de stres cel mai des intalniti la locul de munca:

1. Prea multe taskuri si munca fara pauza

Deseori vrem sa le facem pe toate si constatam ca acest lucru chiar este posibil. Insa, fix atunci cand avem impresia ca acesta este un ritm normal, corpul nostru incepe sa dea semnale ca ceva nu este in ordine. Fie ca dorim sa le lasam celorlalti impresia ca putem duce la bun sfarsit toate sarcinile, fie ca vrem sa ne-o demonstram noua, acest mod de lucru fara pauza duce in timp la binecunoscuta stare de burnout.

Pentru a o evita, este necesara alegerea unui loc de munca unde este incurajat echilibrul dintre viata personala si cea profesionala. Din fericire, tot mai multe companii aleg sa isi desfasoare activitatea in zone de birouri moderne, precum YUNITY Park. Acest nou concept de real estate realizat de antreprenorul Liviu Tudor inglobeaza o serie de facilitati ideale pentru tendintele de lucru si de viata sociala ale viitorului.

2. Lipsa de incredere in protectia sanitara la locul de munca

Anii petrecuti in pandemie au schimbat mare parte din prioritatile angajatilor si ale angajatorilor deopotriva. Chiar daca si inainte eram preocupati de sanatatea noastra si, implicit, ca locul de munca sa ne ofere un mediu sigur, iata ca acum importanta pe care o acordam sanatatii a crescut semnificativ. Daca in urma cu doar cativa ani siguranta era tradusa doar prin respectarea normelor de protectie a muncii, acum punem accentul pe alegerea unor spatii de birouri regandite. Astfel, ne dorim protectie sanitara si cladiri de birouri sanatoase, in care coexista conceptele de sustenabil, well-being, green si IMMUNE Building Standard™.

3. Relatia deficitara cu managementul companiei

O buna relatie cu superiorii si cu ceilalti colegi duce la un mediu de lucru placut si, implicit, la rezultate profesionale pe care cu totii ni le dorim. Insa, daca aceasta buna colaborare lipseste, o relatie deficitara devine un factor de stres pentru orice angajat, mai ales pentru subalterni.

Pentru a evita astfel de situatii, alegerea unor companii care se concentreaza pe conceptul de people centricity si in care iti poti exprima liber opiniile, poti avea initative si esti ascultat, este de multe ori cea mai buna solutie.

Totusi, ceea ce o persoana poate percepe ca fiind stresant, alta poate considera provocator. Din acest motiv, este important ca atunci cand ne alegem jobul, sa luam in calcul toti acesti factori care fac diferenta dintre o viata echilibrata si una condusa de stres.

FOTO: Shutterstock.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea