Stiinta & Tehnologie

#alta planeta # urme de viata # descoperire uriasa #nasa

NASA, descoperire uriasa! Exista urme de viata pe o alta planeta

Descoperire uriasa facuta de NASA. Oamenii de stiinta sustin ca au descoperit existenta unui posibil ocean pe o exoplaneta gigantica. Planeta se afla la zeci de ani-lumina departare de Terra. Pe langa ocean exista si un indiciu chimic al unui posibil semn de viata.

Descoperirea „intriganta” a fost facuta de telescopul James Webb al agentiei spatiale, care se afla la 120 de ani-lumina de Pamant, in constelatia Leo, pe baza unor studii anterioare ale regiunii, realizate cu ajutorul predecesorilor lui Webb, Hubble si Kepler, scrie realitatea.net.

Exoplaneta a fost denumita K2-18 b. Aceasta are o masa de aproape noua ori mai mare decat cea a Pamantului si, potrivit NASA, „o exoplaneta Hycean, una care are potentialul de a poseda o atmosfera bogata in hidrogen si o suprafata acoperita de un ocean de apa”.

“Abundenta metanului si a dioxidului de carbon si lipsa amoniacului sustin ipoteza ca ar putea exista un ocean de apa sub o atmosfera bogata in hidrogen in K2-18 b”, a precizat agentia.

De asemenea, cercetatorii NASA au descoperit in jurul planetei molecule numite sulfura de dimetil (DMS), care pe Pamant este produsa doar de viata.

„Cea mai mare parte a DMS din atmosfera Pamantului este emisa de fitoplanctonul din mediile marine”, se arata in comunicatul de presa al NASA, potrivit sursei citate.

Articole din stiinta-tehnologie