Romani de succes

# schimbare roata masina # roata masina #masina

15 lucruri de facut daca trebuie sa schimbi o roata la masina

Autovehiculele au circulat inca de la inceputurile lor pe roti prevazute cu cauciucuri.

Istoria pneurilor se impleteste cu aceea a automobilului. Tinta a fost aceea a sigurantei si a confortului odata cu cresterea performantei. Vitezele de croaziera au crescut neincetat, de la cele  comparabile cu ale unui atelaj, pana la viteze situate de cele mai multe ori in jurul a 200 km/h.

Alaturi de viteza, masa masinilor a crescut de asemenea, facand ca cerintele performantelor constructive ale rotilor sa atinga cote din ce in ce mai ridicate.

Circulatia cu pana de cauciuc este practic imposibila, chiar si pe distante scurte si cu viteze reduse putand duce la avarierea componentelor masinii.

De aceea este important sa fim pregatiti ca sa actionam in cazul unei pene de cauciuc.

In mod clasic, masinile au prevazuta o roata de rezerva asemeni celor 4 deja montate, dar din ce in ce mai multi constructori doteaza masinile din fabrica cu roti de dimensiuni reduse, in general mai subtiri si care nu au caracteristicile de performanta ale celorlalte.

Ce ar trebui sa facem inainte de plecarea la drum?

In ambele cazuri este bine ca sa ai in vedere verificarea existentei rotii de rezerva, a presiunii aerului din aceasta, care trebuie sa fie mai ridicata decat aceea de pe rotile montate, a trusei de scule si a cricului. Aceste doua elemente se confunda din ce in ce mai mult, avand piese comune.

Nu uita de elementele de siguranta, triunghiul si vesta reflectorizante care sunt obligatii legale. In plus, o pereche de manusi de lucru e oricand binevenita.

Aceasta verificare, impreuna cu aceea de inspectie vizuala, de jur imprejurul masinii, ar trebui facuta inainte de a pleca la drum.

Cum stii ca ai pana de cauciuc?

O pana de cauciuc este semnalata prin manevrabilitatea mai greoaie a volanului, sau ca masina are tendinta de a trage intr-o parte, zgomote din exterior, socuri resimtite mai tare decat de obicei, dar si de catre senzorul de avertizare al presiunii pneurilor aflat la bordul masinilor fabricate in ultimii ani.

Odata ce observi ca ai putea avea o pana este recomandat sa faci urmatoarele actiuni:

15 actiuni pentru schimbarea rotii

  1. incetineste, inchide radioul, ca sa poti sesiza mai bine ce se petrece.
  2. gaseste un loc in afara soselei si cat mai plat daca se poate, unde poti opri cat mai in siguranta.
  3. opreste motorul, introduce in viteza sau pune in pozitia P schimbatorul automat, trage bine frana de mana.
  4. observa care dintre roti are pana.
  5. asigura stationarea prin plantarea triunghiului reflectorizant la cel putin 30 de metri in spatele masinii. Daca bate vantul exista riscul sa il rastoarne, de aceea poti sa pui o piatra la baza lui.
  6. scoate roata de rezerva, cricul si cheia de roti, pune-ti manusile de lucru.
  7. gaseste locul indicat pentru fixarea cricului, daca nu esti sigur consulta manualul de utilizare a masinii, fixeaza cricul, si intinde-l pana sa inceapa sa ridice masina, dar nu incepe sa o ridici, deocamdata.
  8. deblocheaza piulitele si suruburile de roti prin rotirea cu circa o jumatate de tura. La desfacerea piulitelor se poate intampla ca sa fie nevoie de mai multa forta, chiar sa te sui pe cheie. De aceea nu trebuie ridicata masina, exista posibilitatea ca roata sa se invarteasca in gol.
  9. asigura-te ca nu sta nimeni in masina si inchide usile.
  10. acum ridica masina si desfa complet piulitele si suruburile rotii, scoate roata si plaseaza sub pragul masinii cat sa nu te incurce. Acest lucru e o masura de siguranta in cazul in care masina ar cadea de pe cric.
  11. fixeaza roata de rezerva, la inceput cu cateva filete la un prezon, dupa care pe rand urmatoarele, strangand cate putin pana la fixarea tuturor.
  12. lasa usor cricul pana cand roata calca pe sol, dar nu lasa inca toata greutatea masinii pe roata pana nu te asiguri de strangerea foarte bine a tuturor piulitelor sau suruburilor rotii.
  13. la plecare ai grija sa nu lasi ceva uitat in urma.
  14. verifica strangerea rotii schimbate dupa cativa kilometri parcursi.
  15. opreste la un atelier de vulcanizare pentru a remedia pana de cauciuc.

Ce fac profesionistii in atelier?

Iata care sunt pasii elementari care sunt efectuati intr-un atelier de vulcanizare in Brasov la rezolvarea unei pene de cauciuc si pe care ar trebui sa ii urmezi si tu daca nu vrei sa lasi aceasta actiune pe mana profesionistilor:

  • Demontarea rotii
  • Verificarea starii anvelopei
  • Dejantarea anvelopei
  • Repararea anvelopei sau inlocuirea cu una noua
  • Rejantarea anvelopei
  • Verificarea valvei
  • Echilibrarea rotii
  • Curatarea zonelor de contact
  • Montarea rotii

FOTO: net.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Top

Cauta-ti perechea