Jurnalisti din Germania, Franta, Italia si Spania si-au spus recent parerile pro si contra despre cum este vazut Dacia Logan MCV in tarile lor, dupa testele oficiale. Ziaristii din Vest au pus la lucru masina pe care ei o numesc la unison "un break cu valente de monovolum".
LAUDE
Latinii se arata cei mai entuziasmati de noul model Logan. Astfel, potrivit automarket.ro, francezii de la Caradisiac amintesc de dimensiunile interioare generoase ale noului model care te fac sa vorbesti de o cu totul alta masina. Dupa francezi, versiunea break se va vinde mult mai bine decat berlina. Spaniolii de la Km77 apreciaza capacitatea de incarcare a lui Logan MCV si o compara cu altele, inferioare, ale unor monovolume precum Opel Zafira sau Citroën C4 Picasso . Si italienii de la Quattroruote lauda capacitatile de incarcare si de confort ale noului break si afirma ca spatiul este principalul plus al modelului romanesc.
CRITICI
Totusi, francezii de la Caradisiac amintesc de inutilitatea oglinzii retrovizoare centrale la versiunea break cu sapte locuri, de vreme ce masina este impanzita cu tetiere. Jurnalistii din Hexagon aduc in atentie faptul ca directia noului model Logan devine mai dificila, iar comportamentul mai putin precis in momentul in care automobilul este ocupat la capacitatea maxima. Germanii de la Financial Times Deutschland nu se arata prea incantati de plasticul ieftin din interior. In plus, acestia amintesc si de pedale, pe care le considera usor moi.
CONTROVERSE LA MOTOR
Germanii se contrazic puternic la capitolul motorizare. Cei de la Auto-News lauda dieselul, care este "linistit, silentios si numai bun pentru a te strecura prin trafic sau a ajunge cu masina prin zone rurale". In schimb, cei de la Financial Times Deutschland spun ca motorul dCi de 1.5 litri este "zgomotos si se descurca bine doar cu putini pasageri la bord".
MASINA IDEALA
Potrivit francezilor de la Caradisiac, la tarife care se invart intre 8.800 si 12.500 de euro, Logan break dispune de toate elementele care pot satisface nevoile unei familii cu un buget auto redus. Spatiul interior, robustetea, dar mai ales pretul rezonabil vor prinde la cei pentru care automobilul este doar un mijloc de deplasare.