masini noi pentru anul 2010 in Germania s-ar putea diminua cu pana la 25%, mai ales acum ca programul (german) de reabilitare a parcului auto s-a incheiat.
Germania este cea mai mare piata europeana pentru vanzarile de autoturisme noi si cea mai mare putere economica a Europei. Reabilitarea parcului auto german a fost cel mai “generos” din toata Europa, cu aproape 5 miliarde de lire sterline platite catre proprietarii masinilor mai vechi de noua ani care isi doreau masini noi.
Banii pentru proiect s-au epuizat oficial in luna septembrie, dar vanzarile au continuat sa creasca din moment ce masinile comandate prin acest proiect continuau sa soseasca. Dar VDA (Verband der Automobilindustrie ), un grup analist al industriei auto din Germania, prezice ca vanzarile vor avea de suferit anul viitor, cand efectul proiectului va disparea .
"Vanzarile domestice de pe piata auto vor fi dure in 2010”, declara presedintele VDA Matthias Wissmann in cadrul unei conferinte de presa din Germania.
In luna noiembrie, anul curent, vanzarile erau cu 20% mai mari fata de anul trecut si au fost vandute aproximativ 3.6 milioane de automobile.
Wissmann a prezis, totusi, ca producatorii de automobile din Germania nu vor ramane cu marfa nevanduta, si asta se datoreaza multor oameni care si-au dat vechile masini prin programul de innoire a parcului auto, dar care nu si-au cumparat inca o masina, asteptand unele modele mai noi sa apara pe piata.