Numele lor au ramas, invariabil, direct legate de marile case auto din prezent. De aceea, nu trebuie sa ratam nicio ocazie in a le raspandi munca si creatia. Iar acum, am revenit cu partea a II-a, dupa ce saptamana precedenta v-am prezentat personalitati precum Ferdinand Porsche, August Horch, Karl Friedrich Rapp, Gustav Otto, Franz-Josef Popp si Camillo Castiglioni.
Dupa cum ne sugereaza si numele, Adam Opel (1937-1985), ucenic lacatus la varsta de 20 de ani, a dat omenirii poate cele mai populare si mai accesibile masini . Brandul Opel, care nu demult trecea prin clipe dificile, General Motors anuntandu-si intentia de a instraina marca germana, a luat nastere din spiritul intreprizator al lui Adam Opel, care si-a inceput afacerea producand masini de cusut.
La extinderea acestui business a ajutat mult mariajul sau cu Sophie, fiica unui bogatas al timpurilor, care a adus o zestre consistenta ce l-a ajutat sa prospere si mai mult. Mai mult decat atat, in anul 1911 a atins pragul de un masini de cusut produse. In urma unui incendiu care a distrus o mare parte din uzina, fratii Opel s-au reorientat catre productia de biciclete si automobile. Cei cinci copii ai Sophiei si ai lui Adam Opel s-au dedicat intru-totul dezvoltarii masinilor. Adam nu a mai trait pentru a vedea constructia de automobile in compania infiintata de el, insa noi ii suntem profund recunoscatori pentru devotamentul sau fata de tehnologie si inovatie.
Ilustrul (1963-1947) a pus temeliile Ford Motor Company si a fost fondatorul liniilor de asamblare moderne utilizate in productia de serie. Timp de 19 ani a vandut numai un singur fel de masina: cunoscutul Model T, dar intr-un numar impresionant: 15.500.000 (jumatate din productia mondiala). Linia sa de asamblare, de-a dreptul revolutionara, i-a permis sa vanda masinile la un pret la care putea sa aiba acces o familie americana cu venituri medii.
Asadar, Henry Ford a fost un mare inventator la timpurilor sale, avand inregistrate 161 de patente. Evident, a devenit una din cele mai bogate si mai notorii personalitati la nivel mondial. Productia pe banda a asigurat automobile accesibile si salarii mai mari pentru angajati. Din seria ideilor marca Henry Ford, dupa care ne putem ghida in viata, mentionam : "Esecul nu inseamna decat oportunitatea de a incepe din nou, de data asta mai inteligent."
Giovanni Agnelli a fost si este figura centrala a familiei Agnelli, una dintre cele mai importante familii ale capitalismului italian. Cavaler al Marii Cruci OMRI (titlu de merit in Italia), Gianni Agnelli asa cum mai este cunoscut, a fost principalul actionar al grupului auto Fiat. Alfat la carma Fiat, Agnelli (1921 - 2003), controla 4,4% din PIB-ul Italiei, 3,1% din forta industriala si 16,5% din totalul investitiilor industriale in cercetare. Sub conducerea sa Fiat a devenit cel mai important producator auto din Italia si unul dintre cei mai mari din Europa.
Ca persoana publica, Agnelli a fost de asemenea cunoscut la nivel mondial pentru simtul modei, impecabil desi usor excentric. Acesta a influentat atat moda pentru femei, cat si pe cea pentru barbati in Italia si la nivel mondial. Revista Esquire l-a numit post-mortem unul dintre cei mai bine imbracati barbati ai tuturor timpurilor.
PS: Saptamana urmatoare vom reveni cu nume precum Karl Benz, Gottlieb Daimler si Wilhelm Maybach.
Cititi mai multe pe Auto.ro