Stiinta & Tehnologie

#formare oceane #apa extraterestra #descoperire uimitoare #meteorit #apa #oameni de stiinta #marea britanie

Descoperire fascinanta. Apa extraterestra, intr-un meteorit cazut in Marea Britanie

O descoperire fascinanta a fost facuta de oamenii de stiinta. Acestia au gasit apa extraterestra pentru prima oara in istorie. Apa a fost descoperita intr-un meteorit care a cazut in Marea Britanie anul trecut.

Meteoritul a cazut in februarie 2021 pe o alee din orasul Winchcombe. Potrivit oamenilor de stiinta acesta detine indicii pretioase privind provenienta apei din oceanele Pamantului, potrivit publicatiei Sky News citata de Mediafax.

Meteoritul continea in proportie de 12% apa. Potrivit cercetatorilor, specimentul care nu a fost contaminat a oferit foarte multe informatii. Meteoritul care avea o greutate de 0,5 kg a aterizat pe o alee si a fost ridicat de oamenii de stiinta in aproximativ 12 ore. Acest lucru a prevenit contaminarea meteoriltului cu apa si materiale de pe Pamant.

"Compozitia acelei ape este foarte, foarte asemanatoare cu compozitia apei din oceanele Pamantului. Este o dovada foarte buna ca asteroizii si corpurile precum Winchcombe au avut o contributie foarte importanta la oceanele Pamantului", a declarat cercetatorul Ashley King, de la Muzeul de Istorie Naturala, pentru British Science Festival

"Una dintre marile intrebari pe care le avem in stiintele planetare este de unde provine apa de pe Pamant? Iar unul dintre locurile evidente este fie prin comete care au in ele o multime de gheata, fie prin asteroizi. Intotdeauna exista o dezbatere - au fost cometele sursa principala, au fost asteroizii sursa principala?

Compozitia apei din Winchcombe se potriveste mult mai bine, asa ca asta ar insemna ca asteroizii - asteroizii carbonati - au fost probabil principala sursa de apa pentru sistemul solar interior, pentru Pamant", a explicat King, potrivit antena3.ro.

Potrivit cercetatorului, meteoritul pare sa provina de pe un asteroid aflat in apropierea lui Jupiter. Acesta s-a format cu peste 4,6 miliarde de ani in urma. Pentru a ajunge pe Pamant, meteoritul a calatorit aproximativ 300.000 de ani.

Articole din stiinta-tehnologie