Social

#renuntare casieri #case de marcat self service #case de marcat #auchan

Un lant mare de hypermarketuri din Romania renunta complet la casieri. Ce se intampla cu angajatii companiei

Un mare lant de hypermarketuri din Romania va renunta complet la casieri. In unele magazine clientii isi scaneaza deja produsele singuri. Hypermarketul doreste sa sa refaca liniile de case din toate magazinele sale de tip 100% self check-out.

 

In acest mod clientii magazinelor vor petrece mai putin timp la casele de marcat care vor fi deschise in permanenta.

“Ca parte a proceselor de modernizare si digitalizare a companiei, Auchan a inceput remodelarea liniilor de case din magazine si construirea unui parcurs 100% self check-out pentru clienti. Datorita noului sistem de case, clientii beneficiaza de un timp redus de asteptare la casele de marcat, toate acestea fiind permanent deschise. De altfel, toti angajatii din zona caselor de marcat evolueaza spre o noua meserie, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanta si suport clientilor”, informeaza compania intr-un comunicat remis redactiei.

Astfel, angajatii de la casele de marcat nu isi vor pierde locurile de mnca. Acestia vor deveni consilieri si vor acorda ajutor clientilor, in procesul de scanare si plata a produselor achizitionate.

Noua solutie de case propune o abordare flexibila, fiind formata din case self service potrivite atat pentru un numar redus de produse, cat si pentru cumparaturi mai voluminoase, fiind destinata pentru a evita formarea de cozi si pentru a reduce timpul de astepare la case. In functie de dimensiunea magazinului, intre 16-50 de case rapide self check-out functioneaza permanent in fiecare unitate. Casele rapide self check-out sunt intuitive si usor de utilizat, iar intregul proces de scanare a cumparaturilor poate fi realizat in mod individual de catre client sau cu ajutorul consilierilor de case, acestia fiind permanent disponibili pentru a oferi suportul necesar.

Dupa scanarea produselor, clientii pot achita cumparaturile prin orice modalitate de plata: numerar, card bancar, bonuri de masa digitalizate, etc. De asemenea, noul sistem de case permite scanarea facila si a cardului de fidelitate MyCLUB Auchan, oferind membrilor numeroase avantaje.

„Proiectul de modernizare a caselor de marcat este natural in contextul social aflat in continua schimbare si reprezinta raspunsul nostru la nevoile clientilor si angajatilor, dar si un nou pas in transformarea digitala a companiei noastre. Ascultand nevoile clientilor si angajatilor, am reusit sa implementam o solutie care asigura modernitate, pastrand parcursul asistat de catre colegii nostri, si care contribuie la dezvoltarea profesionala a acestora”, a declarat Gabriela Gealapu, Manager National Case.

In prezent, 12 dintre magazinele Auchan (hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate MyAuchan) din Bucuresti, Cluj, Constanta, Brasov, Iasi si Timisoara sunt deja echipate cu noul sistem de case, urmand ca pana in 2025 acesta sa fie disponibil in toate unitatile retelei.

„Evolutia numarului de case self check-out este dovada dinamicii pietei si raspunsul nostru la exigentele de azi ale clientilor. Astfel, acestia vor putea beneficia de un parcurs independent in magazin, accesibil, rapid si simplu, de o solutie adaptata nevoilor lor, cu acceptarea tuturor modalitatilor de plata si colegi care ajuta in cazul in care este nevoie de asistenta pentru scanarea produselor. De asemenea, cu noile case de marcat clientii vor avea acces cu usurinta si la beneficiile programului de fidelitate MyCLUB Auchan, precum si la informatii privind campaniile derulate in magazine”, a declarat Tiberiu Danetiu, Director Marketing Auchan Retail Romania.

Casierii nu raman fara loc de munca. Vor deveni consilieri pentru clienti

Unul dintre cele mai importante aspecte in procesul de schimbare a parcursului de case il reprezinta transformarea si evolutia meseriei de casier, spre o profesie mult mai atractiva si dinamica. Astfel, compania investeste in ample procese de formari pentru personalul din acest departament, in urma carora acestia vor dezvolta competentele de comunicare si relationare necesare pentru a acorda consultanta si suport clientilor.

„Pentru colegii casieri, ceea ce se schimba este modul in care relationeaza cu clientul. De la o meserie tehnica, evoluam catre o meserie care se bazeaza pe comunicare. Practic, trecem de la o abordare tranzactionala la una relationala, pentru ca meseria colegilor nostri din zona caselor de marcat devine una de suport, comunicare si acompaniere a clientilor”, a declarat Ioana Tosa, Director Regional Nord.

Potrivit companiei, peste 60% din incasarile cumparturilor se realizeaza la casele rapide self check-out, acest comportament fiind accentuat cu precadere in ultimii doi ani. De asemenea, mai multe magazine din retea inregistreaza deja o utilizare exclusiva doar a caselor in care scanarea si plata produselor se fac in regim self check-out.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea