Social

# amprenta carbon #luna climatului #climat #protejare mediu

Luna Climatului, o ampla campanie de constientizare si mobilizare cu privire la schimbarile climatice

Pana la finalul lunii octombrie, se desfasoara o ampla campanie de constientizare a impactului schimbarilor climatice, propunand o serie de initiative ce aduc in prim plan angajamentele companiei din Planul pentru Climat 2030.  Prin aceasta campanie, denumita Luna Climatului, Auchan isi invita atat angajatii, cat si clientii, sa ia parte la numeroase activitati prin care pot contribui activ la diminuarea amprentei de carbon si la protejarea mediului inconjurator.

Astfel, cu scopul de a creste nivelul de constientizare asupra impactului pe care il au alimentele consumate, clientii Auchan vor putea lua parte in magazine la degustari de produse marca proprie prietenoase cu mediul, respectiv alimente ecologice, vegane si produse fabricate intr-un mod sustenabil. De asemenea, in perioada 14-16 octombrie, intre orele 16:00 si 20:00, hipermarketurile Auchan Berceni, Cotroceni si Crangasi vor gazdui sesiuni de informare pentru clienti despre schimbarile climatice si masurile ce pot fi luate pentru reducerea efectelor acestora, desfasurate de formatori acreditati. Programul complet al sesiunilor va fi disponibil pe canalele de social media Auchan Romania.

Tot in perioada 14-16 octombrie, cu ocazia Zilei Alimentatiei, clientii vor putea achizitiona din zona Gastro a fiecarui hipermarket Auchan din tara unul dintre cele patru meniuri vegane dezvoltate de Razvan Exarhu, cu scopul de a incuraja consumul de alimente pe baza de proteina vegetala  ca masura de reducere a amprentei de carbon. Toate veniturile generate din vanzarea acestor meniuri vor fi donate catre ONG-ul partener Banca pentru Alimente.

De asemenea, ca parte a angajamentului sau de protejare a planetei, Auchan dezvolta proiectele de mediu si propune noi actiuni de plantare pentru reimpadurirea zonelor afectate de desertificare. Astfel, incepand cu luna noiembrie, din vanzarile fiecarui castor de plus Titi Padurarul, confectionat si el intr-un mod responsabil, din sticle de plastic reciclate, Auchan va dona cate 15 lei pentru derularea unor actiuni de plantare in mai multe judete din tara, alaturi de ONG-ul ViitorPlus. Devenit deja un simbol al sprijinului oferit de Auchan, castorul de plus Titi a ajutat pana in prezent la strangerea a peste 140.000 euro, suma ce a fost donata de companie pentru sustinerea educatiei in mediile defavorizate.

„In fata marii provocari climatice, ne dorim sa punem toate resursele si energia noastra in scopul protejarii Planetei. Obiectivele Planului pentru Climat 2030 sunt ambitioase, iar in procesul  de implementare ne bazam in primul rand pe angajatii nostri, pe clientii si partenerii nostri, pe care ne-am propus sa-i informam, sa le acordam suport in educarea privind aspectele tehnice si sa ii implicam alaturi de noi in fiecare pas, pentru a ajunge la un sistem de productie si consum responsabil. Planul pentru Climat 2030 se concentreaza pe 4 arii prinicpale de actiune: produse, transporturi, energie si echipamente frigorifice si presupune transformarea profunda a modelului nostru de business.”, a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR in cadrul Auchan Retail Romania.        

La nivel intern, in Luna Climatului, angajatii Auchan Romania vor lua parte la formari de tip „fresca climatica”, un instrument educativ accesibil si interactiv, menit sa explice elementele stiintifice ce stau la baza schimbarilor climatice, pentru o mai buna intelegere a impactului pe care activitatea umana o are asupra mediului inconjurator. De asemenea, ca parte a Programului de Sustenabilitate Personala (PSP), compania lanseaza si o aplicatie ce furnizeaza fiecarui angajat statistici privind amprenta proprie de carbon generata de utilizarea contului profesional de email si spatii de lucru, precum si recomandari de reducere a acesteia.

„Angajatii sunt primii implicati intrucat ei au capacitatea de a transmite angajamentul nostru mai departe si catre clienti si partenerii de afaceri. Pentru a ne atinge obiectivele este necesar sa actionam la nivel individual, in mod unitar. Angajatii pot contribui  la diminuarea amprentei de carbon la nivel de companie printr-un comportament responsabil, atat prin reducerea consumului de energie, cat si prin constientizarea impactului nostru, acestea fiind doua aspecte pe care ne vom concentra in perioada urmatoare”, a completat reprezentanta companiei.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea