Social

#gestionare riscuri #transporturi #riscuri

Gestionarea riscurilor in domeniul transporturilor: ghid in 4 pasi

Gestionarea eficienta a riscurilor intr-un business poate face diferenta dintre succes si esec. Acest lucru este inteles de majoritatea antreprenorilor din domeniul transporturilor, intrucat managementul riscului este o prioritate pentru 83% dintre acestia, in timp ce 90% planuiesc investitii pentru cresterea rezilientei businessului lor, conform unui studiu realizat de McKinsey asupra a 113 companii.

 

Descopera in cele ce urmeaza ce poti face si tu, ca antreprenor, pentru gestionarea riscurilor in afacerea ta din sectorul transporturilor.

Pasul 1: Identifica riscurile si afla ce le poate cauza

In companiile de transport,  riscurile necombatute la timp pot afecta atat businessul in sine, cat si pe cel al clientilor si, in final, experienta consumatorilor. De aceea, pentru a evita aceste lucruri, este important sa identifici principalele riscuri cu care s-ar putea confrunta compania ta.

In aceasta etapa, vei putea observa ca cel mai comun factor de risc cu care te poti confrunta este cel intern, cum ar fi erorile umane si defectiunile tehnice. In timp ce erorile umane pot cauza greseli in planificarea rutelor, defectiunile tehnice pot duce la intarzieri de livrare si la costuri ridicate pentru reparatii.

Pe langa factorii interni, exista si cativa factori externi care pot influenta activitatea de transport. Conditiile meteo nefavorabile, accidentele rutiere sau chiar furturile pot reprezenta reale pericole in desfasurarea normala a activitatii.

Nu in ultimul rand, si riscurile financiare trebuie avute in vedere, indiferent de vechimea companiei tale. Mediul economic si de afaceri este imprevizibil, astfel ca fluctuatiile pretului la combustibil, insolventa clientilor si modificarile legislative pot afecta semnificativ cashflow-ul afacerii tale.

Ca sa fii pregatit financiar in orice moment, cea mai potrivita solutie este constituirea unui fond de urgenta. In plus fata de asta, la nevoie, poti sa apelezi si la un credit rapid online pentru firme. Iata ce beneficii financiare poti obtine de la o institutie financiara nebancara (IFN), daca ai cel putin 12 luni de activitate:

  • Un imprumut de pana la 1.000.000 RON cu o perioada de rambursare de 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt si 60 de luni pentru investitii. Sumele de pana in 100.000 RON le poti obtine 100% online, in timp ce pentru creditele mai mari, poti aplica tot online, iar in cel mai scurt timp vei primi sprijinul unui consultant.
  • Credit de pana la 10.000 RON pentru plata facturilor, cu 2 variante de rambursare: 3 sau 6 luni.
  • Documentatie minora necesara: pentru creditele de pana in 35.000 RON, ai nevoie doar de extrasul de cont, in timp ce pentru celelalte vei avea nevoie si de ultima balanta disponibila.
  • Dobanda variabila, in functie de ROBOR la 6 luni.

Pasul 2: Evaluarea riscurilor din compania ta

Odata ce ai identificat principalii factori de risc cu care se confrunta compania ta, este momentul sa evaluezi impactul si probabilitatea riscurilor. Acest lucru te va ajuta sa prioritizezi riscurile si sa dezvolti din timp strategii eficiente de gestionare.

O metoda eficienta in acest sens poate fi utilizarea unui software de analiza care sa identifice evenimentele neplacute anterioare care au provocat anumite daune operationale si financiare activitatii tale. Acesta te poate ajuta sa afli rata de frecventa a evenimentelor si principalele cauze care le-au provocat. Mai apoi, pentru implementarea strategiilor, poti clasifica riscurile in 3 categorii, precum:

  • Critic – riscurile cu cel mai mare impact si probabilitate ridicata de producere.
  • Major – riscurile cu impact semnificativ si probabilitate moderata de producere.
  • Minor – riscurile cu impact limitat si probabilitate scazuta de producere.

Pasul 3: Implementeaza strategii de reducere a riscurilor

Pentru fiecare categorie de riscuri, poti implementa anumite strategii care sa le reduca si astfel sa nu iti puna in pericol desfasurarea activitatii.

De exemplu, erorile umane, care pot fi incluse in categoria critica, pot fi solutionate cu ajutorul trainingurilor pentru angajati, iar factorii externi, cum ar fi accidentele rutiere, pot fi combatuti prin angajarea unor soferi cu experienta, chiar daca acest lucru presupune oferirea unor salarii mai mari.

In ceea ce priveste riscurile financiare, pentru a le evita, este recomandat sa iti extinzi portofoliul de clienti. O modalitate prin care poti face asta este de a oferi mai multe servicii de transport rutier, cum ar fi transport de marfuri periculoase sau refrigerate.

Pasul 4: Construieste un plan pentru situatii de urgenta

Riscurile pot fi imprevizibile si diverse, si chiar daca implementezi strategii de reducere a lor, este recomandat sa construiesti si un plan detaliat pentru situatii de urgenta, pentru un plus de siguranta. Iata cum poti face asta:

  • Pe baza evaluarii riscurilor, dezvolta un plan de actiune cu proceduri clare si pasi de urmat pentru fiecare scenariu de urgenta.
  • Asigura-te ca toti angajatii sunt constienti de planul de actiune, printr-o comunicare constanta si transparenta. Organizeaza sesiuni de formare si simulari de situatii de urgenta pentru a pregati angajatii.
  • Pune la dispozitia angajatilor resursele necesare pentru a face fata situatiilor reale de urgenta, cum ar fi platforme de comunicare eficiente, resurse financiare care sa permita plati imediate si tehnologie avansata care sa nu intarzie implementarea planului de actiune.

Asadar, prin implementarea masurilor prezentate in acest articol, vei putea gestiona eficient riscurile si vei fi pregatit sa faci fata provocarilor din domeniul tau de activitate, asigurand succesul si stabilitatea businessului pe termen lung.

FOTO: shutterstock.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea