Social

Biroul de Credit vrea tichie de margaritar

Baza de date este plina cu oameni cu restante de sub 50 de lei. Marii datornici nici macar nu figureaza in evidente. Intre timp, Biroul vrea si restantierii la telefonie.
 
Cel mai mare datornic inregistrat la Biroul de Credit este o oarecare doamna cu o restanta de 250.000 de euro. Cea mai mare datorie a unei persoane catre banci este de sase milioane de euro si apartine unui foarte cunoscut personaj din perioada anilor ’90. Aceasta este doar una dintre situatiile care arata clar discrepanta dintre Biroul de Credit si viata reala. Marturie stau cele cateva mii de persoane care zac in baza de date a Biroului cu datorii penibile, cateodata de sub 10 lei. Si sunt astfel private de un imprumut.

Aceasta institutie semiautista (pentru ca ea comunica doar prin directorul general, care uneori vrea sa vorbeasca, dar de cele mai multe ori refuza orice comentariu) nu a luat niciodata in considerare nevoile clientilor bancari.


Singura dorinta a acestei institutii a fost propria marire. Sa avem cat mai multi clienti, nici macar nu conteaza daca lipsesc tocmai cei importanti. Sa adunam date despre cat mai multe persoane din cat mai multe zone, chiar daca morala si, uneori, legea se opun total. Acestea sunt singurele scopuri ale Biroului de Credit.

Nu intamplator, numarul actiunilor in justitie care implica Biroul de Credit este in crestere. Mai mult, e bine de stiut ca bancile au o evidenta proprie a datornicilor. Un fel de liste negre care pot coincide sau nu cu evidenta Biroului. Cea mai mare problema a Biroului de Credit este insa alta: lipsa de flexibilitate. Fiecare client are un comportament propriu, asa cum fiecare datornic are propriile explicatii mai mult sau mai putin plauzibile. Tocmai de aceea bancile din mai toata Europa trateaza diferit fiecare client si de multe ori chiar ofera dobanzi personalizate. Biroul este departe de a intelege acest lucru in contextul in care o datorie de 10 lei este echivalenta cu una de 10.000 de lei. Acestea au, din pacate, acelasi rezultat pentru clientii bancilor. Nu mai pot lua credite.

Chiar si daca pune in aplicare ideea de a construi un rating al fiecarui datornic, Biroul va lua prea putin in calcul comportamentul din trecut al clientului sau eventualele cresteri ale veniturilor. Ar fi un dezastru cu atat mai mare daca intra in calcul si factura la telefon.

Biroul are multe probleme, inclusiv de comunicare. Insa de fiecare data cand se lanseaza pe piata o discutie legata de asemenea probleme apar ca prin minune noi proiecte care merg de la introducerea firmelor in baza de date pana la tinerea evidentei datoriilor la telefon. Si toate acestea chiar daca uneori legea le interzice.
Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea