Social

Bancherii si cablistii, in topul reclamatiilor

Cele mai multe plingeri la Protectia Consumatorilor au fost inregistrate in zona serviciilor. Jumatate dintre cei aproape 40.000 de romani care au depus reclamatii la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) s-au plins de calitatea serviciilor. „Vedetele“ sint serviciile bancare, de cablu sau de Internet si transportul aerian. Numeroase reclamatii au vizat domeniul financiar-bancar, in special partea contractuala a relatiei client-creditor. „Consumatorii s-au plins ca informarea asupra clauzelor contractuale este incompleta, iar dobinzile efective sint tiparite cu caractere mult mai mici decit dobinzile standard“, a declarat Dan Vlaicu, presedintele ANPC. Acesta a atras atentia consumatorilor sa verifice cu atentie toate informatiile cu privire la dobinzile atractive practicate de unele banci, prezentate in spoturi publicitare, si sa ceara informatii suplimentare despre conditiile de creditare. Totodata, acestia ar trebui sa ceara lamuriri privind modificarea dobinzii, mai ales ca in majoritatea contractelor de credit apar clauze de tipul „Banca isi rezerva dreptul de a modifica dobinda in cazul aparitiei unor schimbari semnificative pe piata monetara“. Inspectorii au aplicat sanctiuni si pentru ghiseele la care s-au format cozi interminabile. „Sa tii oamenii la coada, in fiecare luna, ca sa plateasca facturi este un tratament necorespunzator fata de consumatori. Orice societate este obligata sa isi organizeze ghiseele in functie de numarul de abonati, astfel incit cozile sa nu fie mari“, a declarat Ilie Mitea, director OPC Sibiu. Astfel, compania E.ON Gaz, sucursala din Sibiu, a fost amendata cu pina la 4.000 de lei pentru ca detinea doar sase ghisee la peste 60.000 de abonati. De asemenea, au fost primite peste 120 de reclamatii bazate pe intirzieri majore ale companiilor aeriene, majoritatea low-cost, cele mai multe referindu-se la compania WizzAir , urmata de My Air si Blue Air. Aproximativ 35% dintre reclamatiile primite de Protectia Consumatorilor se refera la produsele nealimentare, cum ar fi electrocasnicele, montarea aerului conditionat, componente IT si autoturisme, potrivit statisticilor ANPC. „Am primit si reclamatii privind service-urile auto, unde consumatorii au fost nemultumiti de piesele schimbate sau de alte reparatii de care aveau nevoie“, au declarat reprezentantii ANPC. Acestia au subliniat ca in preajma sarbatorilor multe reclamatii venite din partea consumatorilor au vizat jucariile. „Sfatuim toti consumatorii sa aiba foarte mare grija atunci cind cumpara jucarii, si nu doar de sarbatori, sa le achizitioneze din magazine autorizate si sa fie specifice virstei copilului caruia ii sint adresate“, a explicat Vlaicu. Consumatorii au depus si 6.000 de plingeri privind produsele alimentare. „Cele mai multe reclamatii privind produsele alimentare se refera la preparatele din carne, care nu aveau informatii complete pe eticheta“, au spus cei din cadrul ANPC. Dupa produsele din carne, nemultumirile consumatorilor se axeaza pe produse expirate , produse lactate si de patiserie. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea