Seviciul de investigatii Criminale din cadrul IPJ Alba a inregistrat planferea femeii.
Femeia a primit un mesaj, pe telefonul mobil, de la un expeditor care s-a dat drept reprezentant al bancii la care aceasta afea cont. In mesaj i se spunea ca trebuie sa-si actualizeze datele, pentru a evita blocarea cardului.
Pagubita a accesat link-ul din mesaj si a completat datele solicitate, precum nume, prenume, datele cardului bancar si, ulterior, codurile primite prin SMS ca fiind din partea bancii, pentru autentificarea in aplicatia bancara.
In acest fel, escrocii au primit acces asupra banilor femeii si au efectuat tranzactii frauduloase in valoare de 5.964 de lei, apoi au lichidat un depozit de 10.000 de lei.
“Stimati cetateni, mesajele si e-mail-urile falsificate sunt o modalitate comuna prin care infractorii incearca sa obtina datele personale. Este crucial sa verificati cu atentie adresa electronica (URL-ul) si sa nu raspundeti solicitarilor fara a verifica autenticitatea acestora la banca emitenta.
In cazul primirii unor mesaje prin email, trebuie verificata adresa de email a expeditorului, chiar daca emailul pare transmis de banca, pentru ca escrocii se folosesc de denumirea bancilor atunci cand creeaza adresele de email pe care le folosesc in activitatea infractionala. Daca aceasta nu corespunde cu adresa de email a bancii al carui client sunteti, ati putea fi tinta unui atac de tip phishing.
Trebuie sa cunoasteti ca, pentru actualizarea datelor personale bancare, este necesara prezenta fizica a persoanei la ghiseul unitatii bancare. In plus, bancile nu cer datele cardului bancar. Ele detin aceasta informatie si nu ar avea motiv sa o ceara printr-un email sau printr-un SMS”, a transmis IPJ Alba.