Fitness

#repaus #gantere #antrenamente

Repausul, la fel de important precum antrenamentele in sine cu gantere!

Antrenamentele fizice necesita mai intai de toate stabilirea unui plan de lucru in care sunt vizate obiectivele ce trebuie atinse, nivelul de pregatire fizica si starea de sanatate. Fie ca esti incepator, fie avansat, planificarea rutinelor in functie de acesti parametri te va feri de riscurile de accidentare sau deteriorare a sanatatii si te va ajuta sa obtii rezultatele dorite in siguranta, intr-un timp optim.

Atunci cand exercitiile fizice implica folosirea unor gantere, cu greutati fixe sau reglabile, planificarea rutinelor, incalzirea si relaxarea muschilor, tempoul de executie si pauza dintre seturi sau dintre antrenamente sunt esentiale pentru a nu agresa corpul cu activitatile efectuate. Fiind un echipament deosebit de practic, portabil si care nu ocupa spatiu, acesta este inclus frecvent in programele de fitness executate acasa.

Insa lipsa unui antrenor avizat si a cunostintelor sportive de baza te forteaza sa acorzi cu atat mai mult o atentie sporita planului de antrenament, cand alegi sa te pregatesti pe cont propriu, in confortul locuintei. In acest sens, exista cateva reguli de baza pe care daca le vei respecta, te vei bucura de rezultate impresionante, avand satisfactia ca ai reusit sa iti atingi obiectivele acasa, fara a te mai deplasa la sala.

Stabileste obiective realiste tinand cont de nivelul tau

Antrenamentul cu gantere este unul dintre cele mai eficiente fie ca esti sportiv profesionist, fie amator. Adaptat nevoilor, capacitatii, dar si determinarii tale, acesta va fi fructificat la maximum pentru a obtine o musculatura frumos reliefata si un corp armonios, bine legat. Pentru aceasta insa nu supra forta si nu accelera ritmul de executie, uitand de pauzele dintre repetari si cele dintre antrenamente. Nu sari peste perioada de incalzire de la inceputul sesiunii si nici peste cea de relaxare de la final.

Incepe antrenamentele de la nivelul minim al greutatii unor gantere, urmand sa cresti valoarea treptat, odata cu marirea rezistentei fizice. Foloseste aceste echipamente pentru izolarea grupelor musculare mari (musculatura pieptului, picioarelor sau spatelui) si a celor mai mici (biceps, triceps), alegand greutatile si in raport cu obiectivele stabilite, precum: tonifierea musculara, acumularea de masa musculara sau cresterea rezistentei. Pe masura ce vei progresa, iti vei putea imbogati colectia de greutati cu diferite modele pentru exercitii si target-uri noi.

Strategia de antrenament

Planificarea este definitorie in sport pentru a cunoaste succesul. Atunci cand urmaresti obtinerea unor rezultate, trebuie sa pornesti la drum cu o strategie clara si cu stabilirea unui timp concret si realist de atingere a obiectivelor. In functie de acestea, poti alcatui programele de exercitii cu gantere cele mai potrivite pentru tine. Formula de antrenament va trebui schimbata periodic, atunci cand aceasta inceteaza sa mai fie productiva.

Pauza dintre seturi

Nu ignora timpii rezervati pentru refacerea corpului. Durata pauzelor dintre seturi variaza in functie de intensitatea exercitiilor. Un numar mare de repetari, cu intensitate mica, va presupune intotdeauna pauze mai mici, in timp ce un numar mai mic de repetari, cu o intensitate mai mare, implica pauze mai lungi intre seturi.

Pauza dintre antrenamente

Refacerea este elementul cheie care isi intra in drepturi la finalul oricarui antrenament. Perioadele de pauza activa si pasiva permit muschilor sa isi revina dupa programul prestat si sa se adapteze la greutati mai mari. Alimentatia sanatoasa, odihna si timpul de refacere te vor ajuta sa evoluezi pe scara nivelurilor de pregatire.

Foloseste inteligent puterea unor gantere si nu le subestima potentialul!
 
FOTO:pixabay.com
Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare