Fitness

#depresie #fitness #spot #activitate fizica # antidepresiv

Exercitiul fizic, cel mai bun antidepresiv! Cum te ajuta miscarea sa fii fericit

Despre exercitiul fizic practicat in mod regulat stiai deja ca te ajuta sa iti mentii sanatatea fizica si psihica deopotriva. Stii insa, concret, felurile minunate in care sportul iti imbunatateste dispozitia si te ajuta sa fii fericit? Iata care ii sunt efectele concrete si de ce ar trebui sa te apuci si tu chiar de azi sa faci miscare!

1. Cand te gandesti la sport, nu ar trebui sa iti imaginezi sesiuni dificile de antrenament care te epuizeaza si care dureaza ore intregi! Potrivit cercetatorilor de la Universitatea din Vermont, SUA, pana si 20 de minute de miscare zilnica sunt suficiente pentru a-ti schimba dispozitia in bine - si mai grozav este faptul ca efectele benefice sunt resimtite pana la 12 ore de la incheierea antrenamentului!

2. S-a demonstrat ca oamenii activi sunt mai fericiti decat aceia sedentari. Printre altele, fiindca miscarea determina secretia de endorfine si alte substante care au rolul de a-ti imbunatati dispozitia, reduce cantitatea de cortizol si de adrenalina (hormoni ai stresului) din organism si previne eficient anxietatea si depresia.

3. Daca vrei sa ai parte in mod constant de beneficiile sportului asupra starii tale de spirit, incearca sa faci miscare de 3 pana la 5 ori pe saptamana, in reprize de cate 30 pana la 60 de minute. Si nu este nevoie sa alergi sau sa ridici greutati: chiar si o simpla plimbare in pas alert poate face minuni!

4. Conform descoperirilor specialistilor de la Universitatea Rutgers, activitatea fizica moderata ofera cele mai multe beneficii psihice - mai multe decat antrenamentele epuizante!

5. Miscarea in aer liber este de preferat in locul celei in interiorul unei sali de fitness sau al casei deoarece are efecte mai pronuntate asupra starii tale psihice: elimina mai eficient stresul, anxietatea, depresia si chiar si oboseala de peste zi!

6. Exercitiul fizic iti poate imbunatati stima de sine, cu conditia sa iti setezi teluri realiste, nici prea mari, nici prea mici, pe care sa le poti atinge.

7. Cum te asiguri ca te bucuri la maximum de miscare si ca experienta nu se va transforma rapid intr-o corvoada? Fii tu acela care detine controlul absolut asupra situatiei: hotaraste cand este cel mai bine pentru tine sa faci miscare, durata antrenamentului, dar si intensitatea lui. In plus, nu ezita nici sa iti iei un "partener de suferinta"!

Sursa foto: puntodesalud.com.do

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului