Fitness

Aquagym, cel mai placut sport al verii

Gimnastica eficace, usoara, agreabila si deloc traumatizanta pentru corp: iata avantajele pe care le propune aquagym . Efectuarea exercitiilor fizice nu are loc pe sol ca in mod obisnuit ci in apa, ceea ce o face o metoda excelenta de a face miscare in acest anotimp calduros.

Principiul de baza

Gimnastica acvatica este o transpunere in mijlocul acvatic a mai multor discipline care se practica la nivelul solului. Exercitiile pot avea loc atat in piscina cat si in mare. Pentru a efectua aceste exercitii aveti nevoie de diverse accesorii precum haltere , diverse planse, centuri, gantere , special create. In schimb, tinuta este simpla si lejera: un costum de baie.

O disciplina, mai multe activitati

Aquagym a dat nastere la numeroase exercitii, unele mai tonice, altele mai blande, diferite unele de altele.

Exercitii de intarire a musculaturii. Este vorba de efectuarea unor miscari care vizeaza tonifierea anumitor parti ale corpului, cu sau fara accesorii: aquafitness, aquabody, aquabuilding.

Exercitii cardio-respiratorii. Efectuate pe muzica, aceste miscari vizeaza intarirea inimii si imbunatatirea respiratiei, avand ca efect cresterea rezistentei: aquarythmo, aquadance, aquabiking, aquajogging .

Exercitii combinate. Pe ritm muzical si intr-o maniera mai intensa, efortul este directionat catre diferite grupe de muschi: aquafighting, aquapower, aquapunching, aquaboxing.

Exercitii de relaxare. Se pune accent pe respiratie, echilibru si intinderi pentru a favoriza destinderea: aquayoga, aquastretching, aquarelax.

Beneficiile aquagym

Acest tip de antrenament in apa, in detrimentul celui la nivelul solului, prezinta o serie de beneficii:

Limiteaza traumatismele. In apa, greutatea corpului este resimtita mult mai usor. Socurile si impacturile sunt limitate, ceea ce reduce riscul de ranire. Aquagym este deci o activitate fizica ideala pewntru aproape oricine (femei insarcinate, supraponderali, convalescenti)

Faciliteaza miscarile. Pentru ca este mult mai placut in apa decat pe sol, exercitiile sunt mult mai usor de efectuat, insa sunt realizate cu mai multa amploare.


Se ard caloriile. Pe de-o parte, corpul lupta impotriva temperaturii scazute a apei fata de cea a corpului, ceea ce duce la consumarea de energie si ulterior de calorii . Pe de alta parte, apa ofera o rezistenta miscarilor ceea ce obliga musculatura sa lucreze mai mult si corpul sa depuna mai mult efort.

Imbunatateste circulatia sangvina. Presiunea apei si hidromasajul favorizeaza circulatia sangelui catre inima.

Relaxeaza. Apa trebuie sa aiba in jur de 30 de grade pentru a favoriza decontractia musculara si relaxarea psihica. Gata, uitati de stres, de dureri si de rigiditate.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare