Oamenii au nevoie sa se simta apreciati
Aprecierea angajatilor nu se demonstreaza prin salariu. Bonusurile de performanta, voucherele pentru servicii de sanatate, team buildingurile sau sesiunile personale de psihoterapie sunt doar cateva forme, prin care angajatorii pot sa-si manifeste grija si aprecierea fata de subalterni. Acest aspect este esential, pentru ca angajatii sa ramana loiali, sa ofere un randament bun si sa fie motivati sa se dezvolte in continuare. De exemplu, o bona sau o infirmiera, o sa fie mereu empatica si cu bun simt, dar asta nu inseamna ca angajatorul trebuie sa profite si sa manifeste lipsa de respect.
Valorificarea culturii organizationale
Angajatii au nevoie sa inteleaga care este misiunea lor la locul de munca si sa lucreze impreuna la realizarea obiectivelor. De asemenea, oamenii trebuie sa inteleaga ca valorile companiei se aliniaza cu valorile personale.
Salariul ramane un factor cheie
Oamenii trebuie platiti suficient de bine, ca sa aiba siguranta financiara si sa fie loiali companiei. Multi angajatori schimba paradigma si inteleg ca salariul nu mai este perceput ca un beneficiu oferit de director, ci este remunerarea pentru timpul si efortul angajatilor.
Instruire continua
Trainingurile interne aduc beneficii nu doar angajatilor, dar si companiei, deoarece capacitatile de munca si rezultatele se vor imbunatati considerabil. In aceeasi ordine de idei, subalternii vor fi mai fideli organizatiei si vor depune mai multa straduinta. Acest aspect arata grija fata de evolutia in cariera a colegilor, care se vor simti incurajati si motivati sa preia noi sarcini sau sa accepte o alta pozitie.
Program de lucru convenabil
Cu siguranta, pandemia a schimbat perceptiile angajatilor, despre cum arata o zi de munca. Oamenii au inteles ca pot sa lucreze eficient de la distanta ori sa descopere in ce interval de timp sunt mai productivi si sa ceara un program de munca flexibil. Mai mult decat atat, studiile arata ca freelancerii sau angajatii remote sunt cu 35-40% mai productivi decat colegii lor de la birou. Pentru ca salariatii sa fie fericiti, angajatorul trebuie sa accepte modul in care acestia vor sa lucreze sau sa ajunga la un compromis. De exemplu, de cele mai multe ori, programul de munca hibrid este o optiune satisfacatoare pentru ambele parti.
Fericirea si multumirea angajatilor se reflecta in succesele acestora la locul de munca. Jobul nu se bazeaza doar pe KPI-uri sau sarcini indeplinite, ci trebuie sa fie un mediu placut, unde petreci cea mai mare parte a timpului. Angajatorii, care inteleg aceste detalii sunt cei care reusesc sa fidelizeze oamenii si sa-i motiveze sa lucreze productiv. Companiile cu programe de loialitate, care ofera salarii mari, investesc constant in training-uri si sunt deschise sa ofere program de munca dupa preferintele oamenilor, sunt cele care vor avea rezultate mari si echipe valoroase.
FOTO: freepik.com
Advertorial