Boli

#prevenire raceala #protejare gripa #raceala #gripa

Cum te protejezi in sezonul gripelor si racelilor

Febra, durerile musculare, frisoanele, tusea, oboseala sau congestia nazala sunt doar cateva dintre simptomele gripelor care ne transforma zilele frumoase de toamna in adevarate cosmaruri. Chiar daca sezonul gripelor si al racelilor este in toi, exista o serie de metode prin care ne putem proteja.

Igiena riguroasa, evitarea persoanelor bolnave si intarirea sistemului imunitar sunt principalele masuri de prevenire a gripelor si a racelilor.


Cum te protejezi de gripa acasa


Ia un supliment de vitamina D la micul dejun. Vitamina D stimuleaza abilitatea celulelor imunitare de a lupta impotriva infectiilor si a virusurilor. Insa, fara suplimentarea consumului de vitamina D, organismul nu va putea fi suficient de rezistent incat sa lupte cu virusurile.

Pentru a intari sistemul imnunitar, este indicat sa iei zilnic, la micul dejun, un supliment cu vitamina D. Aditional mai poti consuma si alimente bogate in vitamina D, precum laptele fortificat sau sucul de portocale.

Foloseste inalbitori. Norovirusul, cel care cauzeaza o serie de dereglari stomacale, este foarte rezistent si capabil sa supravietuiasca timp de mai multe saptamani, pe orice fel de suprafete. Poate supravietui si detergentilor obisnuiti pe care ii folosim in gospodarie. Pentru a te asigura ca acest virus este complet eliminat din locuinta ta, este indicat sa speli hainele si sa cureti toate suprafetele cu o solutie pe baza de clor.

In 4 litri de apa amesteca 100 ml de clor. Cu aceasta solutie curata cele mai folosite obiecte din locuinta ta, precum manere, intrerupatoare, telefoane, clante sau robineti.

Dormi cel putin 7 ore pe noapte. Un somn odihnitor revitalizeaza intreg organismul si intareste sistemul imunitar. Astfel, vei fi mai putin expus gripelor si racelilor.

Imunizeaza-te cu vaccinul antigripal. Acesta reduce riscul de gripa si raceala si intareste sistemul imunitar. Este recomandat sa se efectueze anual, deoarece virusurile se modifica de la an la an. Momentul ideal de vaccinare este perioada octombrie - decembrie.


Cum te protejezi de gripa la serviciu


Tine la indemana drajeuri cu zinc. Daca iei astfel de suplimente de la primele simptome de raceala, organismul tau va fi mult mai bine pregatit sa lupte cu virusurile. Este indicat sa iei drajeuri care contin 75 mg zinc. Zincul intareste sistemul imunitar, amelioreaza simptomele de gripa si de raceala si grabeste vindecarea.

Stai departe de persoanele bolnave. In plin sezon al gripelor si al racelilor, este indicat sa stai departe de colegii care sunt raciti. Chiar si cei care se plang de simptome, precum dureri de cap sau in gat, sunt suspecti de gripa, astfel ca este bine sa pastrezi distanta. Virusurile se transmit extrem de usor de la o persoana la alta, prin urmare masurile de igiena sunt esentiale.

Spala-te pe maini cat mai des. La serviciu, spala-te pe maini cat mai des si foloseste si solutii dezinfectante, care sa distruga agentii patogeni pe care ii poti lua de pe manere sau clante. Ai grija sa te speli bine cu apa si sapun si sa arunci imediat servetelul cu care te stergi pe maini. De asemenea, evita sa iti duci mainile la ochi, nas sau gura.


Sursa foto: smhcs.org

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare