Potivit aceluasi studiu, romanii prefera canalele de stiri, canalele de filme si productiile HD (High Definition).
Din cei 84% de romani care se uita zilnic la TV, 54% au declarat ca sunt persoane active si au un serviciu, in timp de 23% sunt pensionari. Persoanele active se uita in medie, doua-trei ore pe zi la televizor.
Cei mai multi romani (40%) au doua televizoare in gospodarie, 23% au un televizor in gospodarie, 21% au trei televizoare, in timp ce 2% dintre romani au sase sau mai multe televizoare in gospodarie, se arata in acelasi studiu.
Conform studiului, telespectatorii romani prefera sa se uite la televizor impreuna cu sotul/ sotia (40%), cu copiii (19%), cu mama (7%), cu tata (3%).
Televiziunile aflate in topul preferintelor romanilor sunt PRO TV (21% dintre cei chestionati spunand ca prefera acest post), urmat de Kanal D (12%) si Antena 1 (10%).
Viitorul se vede in High Definition
Un sfert (24%) dintre romanii participanti la studiu au declarat ca isi doresc sa urmareasca emisiunea/filmul sau programul preferat la calitate HD. Procentul ajunge la aproape 50% in cazul romanilor cu venituri mari. Calitatea imaginii si experienta oferita de vizionarea unui program HD sunt importante pentru alegerile viitoare: un nou furnizor de servicii TV si/sau un nou televizor. Aproape 60% dintre respondenti considera important formatul HD in eventualitatea alegerii unui nou furnizor de servicii TV, dar si cumpararii unui nou televizor. In ceea ce priveste genul continutului preferat a fi receptionat in HD, pe primul loc sunt mentionate filmele, urmate de stiri, documentare si sport.
Pusi sa aleaga intre facilitati care ar cantari in schimbarea furnizorului de TV, respondentii au indicat simplitatea in utilizare ca cea mai importanta caracteristica. Aproape 30% dintre ei spun ca si-ar schimba furnizorul cu unul care le-ar oferi o solutie tehnica ce ar elimina cea de-a doua telecomanda. La fel de importanta (33%) este oferta OTT (HBO GO, Video on Demand sau Pay per View) a viitorului operator. 33% dintre fanii productiilor HD s-au declarat interesati de o eventuala oferta OTT care sa-i faca sa-si schimbe furnizorul de televiziune.
Peste 84% dintre respondenti se uita zilnic la TV, arata studiul. Romanii consuma, in medie 3,3 ore de continut TV pe zi, in timpul saptamanii. In zilele de la sfarsitul saptamanii consumul de televiziune creste la aproape 4 ore. In jur de 7% dintre respondenti se uita la televizor peste 8 ore in fiecare zi (indiferent de zi), acestia fiind cei mai avizi telespectatori.
La ce se uita? Canale de stiri (78%), filme (57%), muzica (43%) si audienta generala/divertisment (41%). Topul preferintelor romanilor in materie de canale TV este condus de PRO TV cu aproape 21%, urmat de Kanal D si Antena 1.
“Televiziunea la calitate High Definition, noile tehnologii si facilitati de receptie oferite telespectatorilor sunt elemente care, in viitorul apropiat, vor fi cheie atunci cand vine vorba de alegerea unui furnizor sau altul. Investitiile in calitatea tehnica a continutului vor urma doar un trend ascendent, pentru ca nicio televiziune nu poate sa nu tina cont de preferintele propriilor telespectatori. Acum cinci ani programele produse in HD erau putine dar sportul si programe gen <
Sursa foto: career-intelligence.com