Social

#gen z # generatia z #studiu

Studiu: Comunicarea cu Gen Z - insight-uri si oportunitati

Generatia Z este incluziva, cu o constiinta sociala bine dezvoltata si puternic spirit antreprenorial, preferand brandurile care se aliniaza cu valorile lor, capabile sa le le ofere experiente autentice si personalizate.

Generatia Z, nascuta intre 1997 si 2012, este prima generatie de digital natives, beneficiind de accesul la o multitudine de resurse tehnologice si informationale. Acest aspect a modelat semnificativ modul in care interactioneaza cu lumea, cu brandurile si cu platformele de comunicare.

“Generatia Z constituie un segment de populatie cu impact semnificativ asupra mediului de lucru, mediului online si consumului de produse si servicii. Prin intelegerea mai profunda a caracteristicilor si preferintelor acestei generatii, putem adapta mai eficient strategiile de comunicare, marketing si educatie, contribuind astfel la o interactiune mai relevanta cu cei care in decurs de 10 ani vor reprezenta baza economica si promotorii dezvoltarii sociale.” a declarat Claudia Archip, Managing Partner Cognition.

In realizarea studiului, Cognition a utilizat GWI Consumer Insights pentru a investiga comportamentul tinerilor din Generatia Z. Acesta acopera profilul si interesele consumatorilor in cadrul pietelor din America, APAC, Europa si MEA, pe un esantion de 57.996 respondenti, cu scopul de a identifica trasaturile caracteristice ale Generatiei Z precum si modul in care aceasta se raporteaza la Inteligenta Artificiala la locul de munca, planurile de viitor si comportamentele in Social Media.

Profilul demografic al Generatiei Z: Statutul relatiei, tipurile de gospodarie si identitatea sexuala

Privind statutul relatiilor, 72,5% dintre tinerii Generatiei Z declara ca sunt singuri, 16,5% sunt intr-o relatie, 9,7% sunt casatoriti, iar 0,3% sunt divortati, in timp ce 65,7% locuiesc cu parintii lor, 14,5% locuiesc cu partenerul, 9,1% cu copiii, 6,2% cu colegi si prieteni, 1,9% cu alti membri ai familiei, iar 7,6% locuiesc singuri.

In ceea ce priveste identitatea sexuala, 52,9% se identifica ca fiind de gen masculin, in timp ce 46,7% se identifica ca fiind de gen feminin, iar 0,4% se identifica cu alt gen.

Planurile Generatiei Z pentru urmatoarele 6 luni:  23,7% anticipeaza si planuiesc sa aiba intalniri, 23,7%, sa isi cumpere un animal de companie, 19,4%, sa se logodeasca, in proportie de 7,8%, au programate proceduri si tratamente medicale, 5,1% isi doresc sa se casatoreasca, in timp ce 3,7% isi doresc sa aiba un copil.

Perspectiva profesionala a Generatiei Z:

In 2022, numarul angajatilor partial sau cu norma intreaga din Generatia Z a depasit numarul studentilor. Tinerii din Generatia Z se descriu ca fiind axati pe cariera, 47% dintre lucratorii cu norma intreaga afirmand acest lucru. In ceea ce priveste experienta si vechimea in munca, datele arata urmatoarele procente: 17,1% ocupa o pozitie de incepator-junior, 23,6% sunt membri ai unei echipe de juniori/personal, 22,6% ocupa pozitia de membru intermediar al echipei/personal, 11,6% au functii de supervizor/manager junior, 5,5% sunt manageri de proiect (de exemplu, directori de proiect, lideri de echipa), 4,8% au pozitii de management (de exemplu, departament/manager de grup, vicepresedinti), 8,7% au pozitii de management superior (de exemplu, VP executiv, VP senior), 5,4% sunt pe pozitii de management executiv (de exemplu, presedinti/parteneri, CEO, CFO, C-Suite).

In ceea ce priveste statutul actual al fortei de munca, rezultatele sunt urmatoarele: 40,9% dintre acestia sunt studenti, in timp ce 26,1% sunt angajati cu norma intreaga. Aproximativ 8,5%, lucreaza cu jumatate de norma, in timp ce 7,9% se afla in cautarea unui loc de munca.

Perceptia Generatiei Z asupra retelelor de socializare:

Atitudinile respondentilor variaza destul de mult in ceea ce priveste utilizarea retelelor sociale:  36,9% sunt ingrijorati ca petrec prea mult timp pe platformele de Social Media, in timp ce 34,6% considera ca aceste retele sunt benefice pentru societate. De asemenea, 18,2% declara ca se simt anxiosi in privinta utilizarii retelelor de Social Media.

Factorii motivationali de utilizare a SoMe:

48% utilizeaza retelele sociale pentru mentinerea legaturii cu prietenii si familia, in timp ce 44,1% le folosesc pentru ocuparea timpului liber. De asemenea, 34,9% dintre acestia sunt in cautare de continut multimedia relevant (articole, emisiuni sau videoclipuri), iar 32,9% manifesta un interes pentru trenduri. Pentru informatii si stiri, 29,9% se bazeaza pe aceste platforme, in timp ce 29,3% le folosesc pentru a gasi inspiratie pentru diverse activitati. Alte zone de interes includ: urmarirea persoanelor publice sau a influencerilor (25,2%), prospectii de shopping / produse comerciale (25,1%), realizarea de noi contacte (24,7%), evitarea pierderii unor informatii importante (24,3%), si vizionarea stirilor de actualitate sau a continutului difuzat de brandurile preferate (24,1%).

Preferintele fata de tipurile de conturi/comunitati prezente pe retelele de socializare sunt diversificate, astfel incat 48,2% dintre respondenti urmaresc conturile prietenilor, ale familiei sau alte persoane cunoscute, in timp ce 38,6% prefera sa urmareasca conturi de divertisment, meme-uri sau parodii. De asemenea, 37,8% sunt interesati de actori, comedianti sau alti interpreti, iar 33,6% urmaresc trupe, cantareti sau diversi muzicieni. In continuare, 29,2% urmaresc influenceri/formatori de opinie sau alti experti, iar 26,8% sunt atrasi de emisiuni TV sau canale online. In plus, 25,8% prefera sa urmareasca continut legat de restaurante, bucatari sau specialisti in domeniul alimentatiei, in timp ce 25,2% se concentreaza pe sportivi si echipe. Alte categorii populare includ continutul expertilor in jocuri sau studiouri de jocuri (23,9%), companii si branduri preferate (19,9%) precum si specialisti sau endorseri din domeniul frumusetii (19,8%).

Comportamentele de vizionare ale Generatiei Z sunt diverse si acopera o gama larga de continut. Astfel, in ultima saptamana, 56,2 % dintre acestia au urmarit videoclipuri muzicale, in timp ce 44,1 % s-au bucurat de continut de comedie, meme-uri sau divertisment similar. De asemenea, 31,7% au citit sau au vizionat continut educational, iar 33,5 % au urmarit videoclipuri de gaming. In plus, 30,8% au vizionat vloguri sau continut apartinand unor influenceri, iar 27,5 %  au fost interesati de transmisiunile video live. Alte tipuri populare de continut includ: tutoriale si ghiduri how-to (27%), recenzii de produse (25,1%), repere/clipuri sportive (24,3%), podcasturi (22,9%), tutoriale de makeup (22,1%) si meciuri sportive (22,6%).

In privinta dispozitivelor folosite pentru a viziona continutul TV in direct, televizorul este preferat de majoritatea Generatiei Z, avand 62,8% dintre respondenti care il utilizeaza. Telefoanele si tabletele sunt, de asemenea, populare, fiind folosite de 51,3%, in timp ce 36,1% prefera sa utilizeze laptopul. Consola de jocuri este utilizata de 6,7% pentru a accesa canale TV sau TV in direct.

Atitudinea fata de Inteligenta Artificiala la locul de munca

Rezultatele fac parte din cercetarea GWI Zeitgeist din decembrie 2023, un studiu lunar despre tendintele globale emergente si subiectele de ultima ora. Studiul analizeaza comportamentul consumatorilor din 11 piete-cheie: Australia, India, Japonia, Singapore, Brazilia, Canada, SUA, Franta, Germania, Italia si Marea Britanie.

Dintre acestia, 9,1% utilizeaza AI mai mult de o data pe zi, 23,3 % o utilizeaza zilnic, 28,2 % o utilizeaza saptamanal, in timp ce 16,3 % o utilizeaza mai putin decat saptamanal. De asemenea, 23,1% nu folosesc deloc Inteligenta Artificiala la locul de munca.

Angajatii din Generatia Z au niveluri variate de confort in ceea ce priveste dezvaluirea utilizarii AI la locul de munca sefului si colegilor lor.  21,4% dintre acestia nu se simt confortabil sa discute despre acest aspect cu seful lor, in timp ce 13,9% au acelasi grad de disconfort privind colegii de munca, 33% au o atitudine neutra in discutiile cu seful, iar 28,5% se simt la fel cu colegii lor. Pe de alta parte, 45,6% se simt confortabil sa discute cu seful lor despre utilizarea AI la locul de munca, iar 57,6% se simt la fel de confortabil in discutiile cu colegii.

Generatia Z considera ca este potrivit sa utilizeze instrumente AI in diverse situatii, cum ar fi:

  • 38,1% folosesc AI pentru postarile pe Social Media,
  • 34,1% in gestionarea email-urilor de la locul de munca,
  • 31,3% pentru imbunatatirea serviciilor pentru clienti,
  • 30,1% pentru rezolvarea temelor pentru acasa / academice,
  • 29,2% generarea de continut pe bloguri sau articole online,
  • 28,5% in completarea formularelor de aplicatii, CV-uri si candidaturi pentru locuri de munca,
  • 12,8% in redactarea de documente legale,
  • 8,9% in sustinerea discursurilor de nunta,
  • 6,4% pentru elaborarea discursurilor funerare.

Cum poate fi optimizata relatia dintre branduri si Generatia Z?

O mai mare atentie acordata echilibrului si sanatatii mentale. Este esential ca brandurile sa recunoasca importanta sanatatii mentale si sa o integreze in strategiile lor de marketing dar si de continut.

Adaptarea la preferintele de consum. Generatia Z prefera formatul video scurt, dar este important sa nu se neglijeze formatele mai lungi sau seriile, care pot oferi informatii mai detaliate si captivante, incurajand astfel latura educationala.

Utilizarea inteligentei artificiale (AI). Brandurile ar putea beneficia in urma integrarii AI-ului in experientele lor digitale, avand in vedere familiaritatea si utilizarea AI de catre Generatia Z. Nu trebuie insa neglijat scopul final al activarii, care ar trebui sa aiba un impact pozitiv si in mediul offline.

Concentrarea pe valori si interese comune. Pentru a stabili o legatura mai solida, este recomandat ca brandurile  sa-si adapteze mesajele si strategiile pentru a reflecta valorile si interesele Generatiei Z, dar si comportamentele sale specifice de engagement.

Optimizarea motoarelor de cautare. Brandurile ar trebui sa-si optimizeze strategiile de marketing pentru a include tehnologii precum cautarea vocala si chatbot-urile AI sustinute insa si de un suport uman, pentru a imbunatati astfel experienta utilizatorilor si pentru a ajunge mai eficient la Generatia Z.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea