Social

Scrisoarea de intenţie şi CV-ul diferenţiază candidaţii online la angajare

Recrutorii şi angajatorii sunt încantaţi de rapiditatea serviciilor oferite de site-urile specializate de joburi, dar se lovesc de neseriozitatea candidaţilor. Cu toate acestea, site-urile raportează mii de joburi disponibile şi se apropie de milionul de candidaţi înscrişi. Candidaţii vor să-şi rezolve rapid problema angajării, motiv pentru care aplică la multe posturi, adesea superficial. "O mică parte din CV-uri îndeplinesc condiţiile de bază. Să aplici la un anunţ online este uşor dacă eşti înscris pe website-ul respectiv şi mulţi candidaţi decid să aplice chiar dacă evaluează şansele de a fi chemaţi la interviu ca fiind foarte mici. În schimb, pentru a aplica la un anunţ publicat în ziar, trebuie să deschizi e-mailul, să ataşezi CV-ul şi eventual să scrii o scrisoare de intenţie, ceea ce pentru mulţi reprezintă un efort", ne spune Liviu Constantinescu, Manager-Executive Search Division al HART Human Resource Consulting "Poţi avea surprize cu oamenii care consideră internetul un loc de joacă cu CV-urile asimilandu-l uneori cu ascunsul după nume sau date false, lipsa de responsabilitate, ca la chat", ne spune Liliana Tănase, director general al firmei de resurse umane Leads Management. CV-urile incomplete sau neactualizate, precum şi controlul mai slab al calităţii informaţiilor trecute de candidaţi în CV-uri sunt două dintre dezavantajele remarcate de Anca Podoleanu, Vice President, Human Resources , Vodafone Romania. Ea sesizează numărul foarte mare de aplicaţii din partea unor persoane neinteresate de job în mod special, cat de compania care postează anunţul. Printr-o agenţie de recrutare, informaţiile pot fi verificate. Ponturi pentru creşterea eficienţei Superficialitatea care caracterizează o bună parte din aplicările online poate să fie punctul de start pentru diferenţierea candidaţilor. Personalizarea CV-ului în funcţie de jobul la care candidează, precum şi conceperea unei scrisori de intenţie adecvate situaţiei te fac mai vizibil. "Scrisoarea de intenţie nu ar trebui să fie una standard. Vă sună cunoscută fraza "am convingerea că voi fi un competitor pe măsura standardelor dumneavoastră"? Dacă aţi găsit un model de scrisoare de intenţie pe internet, cu siguranţă l-au folosit şi alţii! Scrisorile de intenţie trebuie să completeze afirmaţiile din CV şi să-l convingă pe angajator de aspectele-cheie care îl recomandă pe candidat pentru postul respectiv, şi nu doar să umple un spaţiu gol, deci nu trebuie să fie standard în niciun caz!", ne spune Constantinescu, consultant HART. Mariana Frincu, Project Manager NetBridge Investments, companie ce deţine myjob.ro, vine chiar cu un pont. De folos este detalierea numai acelor abilităţi specifice postului pentru care candidează, fără a obosi angajatorul cu detalii nerelevante pentru post. Potrivit lui Constantinescu, avantajele recrutării online se referă la: costuri reduse , atragerea unui număr mare de CV-uri, audienţa destul de mare în randul celor la nivel de entry şi specialist, iar anunţurile sunt uşor de publicat. Anca Podoleanu, Vice President Human Resources, Vodafone Romania, apreciază forma standardizată a CV-urilor care permite o evaluare rapidă a acestora. De asemenea, structura site-urilor este foarte bine gandită şi oferă suficiente instrumente pentru un bun management al aplicaţiilor. CV doar pentru posturile deschise Companiile recrutează şi ele şi prin intermediul site-urilor proprii. Cel interesat de un job la Vodafone îşi completează un CV online, standardizat pe care îl updatează ori de cate ori este nevoie. El nu îl poate însă trimite către o bază de date comună. CV-ul ajunge la resurse umane doar în momentul în care aplică pentru un job anume, care este postat pe site ca fiind disponibil. "Numărul de aplicaţii diferă în funcţie de natura jobului postat. Sunt poziţii de nişă sau mai puţin cunoscute pe piaţa locurilor de muncă, pentru care nu primim un număr foarte mare de aplicaţii, dar sunt şi poziţii pentru care primim pană la 30-40 de aplicaţii online. Le recomandăm celor interesaţi de o carieră la Vodafone Romania să viziteze secţiunea "cariere" de pe site-ul companiei, pentru că tot timpul apar joburi noi şi interesante", ne spune Podoleanu. Recrutare în funcţie de tipul jobului Website-ul de joburi nu este o soluţie universală. Anunţurile în presă sunt ceva mai potrivite pentru poziţiile de nivel superior, iar dacă apar în publicaţii de nişă, pot atrage profesionişti la care se ajunge mai greu prin intermediul site-urilor de recrutare online. Orientarea în funcţie de poziţia căutată este esenţială. "De exemplu, dacă ai nevoie de 10 agenţi de vanzări, este chiar indicat să postezi anunţul pe site-ul companiei, în presa scrisă şi pe site-uri specializate, dar dacă vrei un director de strategie în vanzări, te orientezi către alte surse care să îţi ofere candidaţii potriviţi", ne spune Anca Podoleanu, Vice President, Human Resources, Vodafone Romania. Ea vede alegerea mijlocului ca dependentă de nivelul ierarhic, de cat de des este întalnită poziţia respectivă pe piaţa locurilor de muncă, de gradul de confidenţialitate, de politica de recrutare a companiei respective. Recrutorii şi dezvoltatorii de site-uri de joburi sunt atat parteneri, cat şi competitori. "Agenţiile de recrutare folosesc BestJobs pentru a-şi asigura un "pool" (n.r. - rezervor) de candidaţi. De fapt, sunt unii dintre cei mai fideli şi importanţi clienţi ai site-urilor de recrutare", spune Maria Suciu, de la Best Jobs . "Site-urile de recrutare online ar putea concura cu agenţiile doar din punctul de vedere al poziţiilor de nivel entry, specialist sau middle management . Cu cat un candidat deţine o poziţie de nivel managerial mai înalt, cu atat este mai improbabil să îl atragem printr-un anunţ de recrutare, fie el în ziar sau pe web", declară Liviu Constantinescu, Manager - Executive Search Division al HART Human Resource Consulting.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea