Social

Promovarea in plin sezon estival, tardiva

O veche zicala romaneasca spune: "Gospodarul bun isi face iarna car si vara sanie". Orice pusti o stie, inca de la gradinita. Mai putin o cunosc maturii administratori ai turismului romanesc, si aici i-am numi pe Ovidiu Iuliu Marian, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, si pe consilierii din echipa dansului. Pentru ca altfel nu ne explicam cum a lasat sa treaca sase luni fara sa faca nimic vizibil pentru promovarea turistica a Romaniei, avand la dispozitie un buget de 8 milioane euro pentru promovare! Dupa lungi insistente ale ziarului "Romania libera", iata ca deunazi Autoritatea Nationala pentru Turism a inceput difuzarea videoclipului publicitar "Romania turistica" realizat pe vremea ministrului Miron Mitrea. Un filmulet demn de toata lauda, care timp de peste un an nu a fost de gasit! Pacat ca a venit prea tarziu! Orice specialist in turism stie ca promovarea unei destinatii se face in perioada februarie-martie pentru sezonul estival si in luna septembrie pentru sarbatorile de iarna, tocmai pentru a da timp turistilor sa-si faca planurile de vacanta si pentru a-si aranja concediile. Si in acest caz ne gandim ca ar fi posibile doua scenarii: primul ar fi ca la Autoritatea Nationala pentru Turism nu se stie acest fapt si - in dorinta de a raspunde solicitarilor ziarului nostru - s-au cautat videoclipurile doua luni si jumatate si, cand s-au gasit, au fost date spre difuzare; sau - mai grav - diriguitorii turismului cunosc aceasta cutuma, dar au dorit ca turistii sa-si gaseasca o alta destinatie, in afara Romaniei. Ca sa nu fie acuzati ca nu au facut promovare, specialistii in turism au ales special luna iulie, in plin sezon estival , cand toata lumea si-a facut aranjamentele de vacanta, pentru a promova marea, muntele, manastirile, Delta etc.. "Hai in Delta" cu 100 de euro pe zi... Si pentru ca tot veni vorba, nu departe de sambata, dorind probabil sa-si duca familia in Delta, prim-ministrul Romaniei, Calin Popescu Tariceanu, s-a gandit sa-i dea escapadei si o tenta promotionala , lansand invitatia spre toti romanii: "Hai in Delta". Ca iesirea sa fie si mai oficiala, a invitat, pe langa jurnalisti romani , si cativa jurnalisti straini. Ceea ce au omis sa-i spuna consilierii a fost faptul ca Delta Dunarii nu este o destinatie pentru toti romanii. Preturile de acces, cazare decenta si masa depasesc 100 de euro pe zi, ceea ce - din start - triaza drastic vizitatorii. In plus, pentru sezonul 2006 indemnul este tardiv. Nici un turist strain nu se va lasa induplecat sa-si schimbe programul pe care si l-a stabilit, asa cum spuneam, in februarie-martie, pentru ca premierul Romaniei iese cu familia in Delta Dunarii in luna iulie. Poate ca, daca ar fi facut apel la romani cu sloganul "Hai la mare, pe litoralul romanesc", poate-poate si-ar fi gasit cativa musterii, simpatizanti ai partidului liberal care sa-i urmeze exemplul. Singura salvare pentru turismul autohton poate veni de la vremea caniculara. Atunci, indemnurile premierului ar putea avea rasunet la mai multi romani care isi vor sacrifica bruma de economii pentru a ocupa toate locurile la particulari sau in campinguri; altfel... slabe sanse. In concluzie, situatia turismului romanesc este "albastra", iar daca anul trecut a fost unul prost pentru industria vacantelor, anul 2006 va fi unul dezastruos.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea