Vara este pentru romani ocazie de vacanta, dar si una de luat tepe. Mai multi bucuresteni s-au trezit ca au trebuit sa isi caute cazare pe cont propriu dupa ce, odata ajunsi la hotelurile care trebuiau sa ii gazduiasca s-au trezit ca nu aveau rezervarea facuta.
Desi platisera rezervarile la agentiile din tara, acestea nu facusera rezervarile si la destinatie. Odata ajunsi la usa respectivelor agentii, unii clienti au gasit lacatul pe usa si precizarea ca firma a intrat in insolventa. Mai mult, ei risca sa nu-si mai poata recupera banii pentru ca asiguratorii au depasit plafonul de plati pentru astfel de cazuri.
Multe dintre cazurile reclamate de turisti sunt cu rezervari facute in sistemul de early-booking, care are la baza principiul “platesti acum mai putin, pleci in vacanta mai tarziu, insa mergi in sezon pe baza biletelor mai ieftine”. Inca in aceste cazuri, riscul este crescut deoarece multe astfel de pachete early-booking au fost platite catre agentii de turism care nu rezista crizei sau care pur si simplu vor sa se imbogateasca dand tepe turistilor.
De exemplu, in cazul bucurestenilor care au apelat la Exponent Travel, acestia au aflat ca agentia vindea bilete desi, de peste o luna, era chemata in instanta de creditori care cereau intrarea in insolventa. Printrele firmele care au reclamat la tribunal plata datoriilor se afla Tez Tour si Viaclub.
Potrivit Evenimentul Zilei, reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism ii sfatuiesc pe clientii care nu si-au platit inca vacantele sa verifice pe cat posibil credibilitatea agentului si sustin ca au luat o serie de masuri pentru evitarea acestor tepe. In acelasi timp, cei de la Protectia Consumatorilor spun ca astfel de cazuri apar in fiecare an, si singura solutie pentru ca pagubasii sa-si recupereze banii este, cel mai adesea, inscrierea pe lista creditorilor.