IT & C

Psihologii si artistii, recrutati de telefonia mobila

Stiintele sociale si artele trag tot mai mult foloase de pe urma telefoniei mobile: psihologia isi propune sa studieze tipologiile, iar muzeele de arta transforma dinamica retelelor in adevarate exponate. Caramizile care inspaimintau la inceputul anilor ’90 buzunarele celor care isi clamau tot mai raspicat independenta fata de retelele de telefonie fixa au cunoscut o cale lunga pina la obiectele fetis. Azi se tin adesea ostentativ la vedere chiar si atunci cind apelurile importante nu sint prin preajma, au devenit paratrasnetele cele mai rivnite de publicitari si urmatorul bastion pentru razboiul dus de Internet in dorinta de a se infiltra peste tot. Sint la fel de repede rumegate precum moda sau divertismentul, iar pentru a fi in trend e musai sa-ti schimbi telefonul o data la noua luni. Pentru a sti cum sa li se adreseze cit mai eficient cu putinta, producatorii de terminale mobile au cerut ajutorul psihologilor pentru a sonda trairile utilizatorilor atunci cind jongleaza cu fiecare gadget in parte. Compania LG a rugat citeva focus grupuri sa tina un jurnal in care sa noteze sentimentele pe care le au fata de o anumita functie a telefonului. Participantii pot, de asemenea, apela un numar de telefon gratuit, unde sa-si impartaseasca trairile fata de aparatul cu pricina, arata „International Herald Tribune“. Acestora li se mai cere, pe alocuri, sa deseneze starea pe care le-o da telefonul. „Trebuie sa fim behavioristi si psihologi deopotriva. Trebuie sa retinem ca avem tendinta de a fi niste «geek», pe cind clientii nu sint nicidecum asa“, marturiseste Ehtisham Rabbani, unul dintre oamenii de marketing de la LG. Incercarea de a studia psihicul utilizatorilor a devenit cu atit mai urgenta pentru giganti precum LG, Motorola sau Nokia cu cit noi jucatori ca Apple sint pe punctul de a da peste cap piata traditionala. Discutiile despre cum sa fii pe plac utilizatorilor tot mai pretentiosi au fost extrem de incinse si luna trecuta, la salonul dedicat industriei de la Barcelona. Unul dintre speakeri a sugerat ca producatorii sapa tot mai insistent in retelele neuronale ale clientilor, in timp ce altul a subliniat ca devine tot mai urgent sa le fie explorate nevoile subliminale. Dupa ce s-au perindat pe la o serie de show-uri de design in cautarea de trenduri care isi fac loc in cultura populara, reprezentantii LG au observat ca materialele naturale precum lemnul, metalul sau pielea sint la mare cautare. Au decis astfel sa modeleze plasticul in asa fel incit sa capete textura pielii, iar rezultatul poate fi vazut deja la modelul Venus, lansat la sfirsitul anului trecut. Orientarile ecologiste ale planetei sint un alt trend care i-a pus pe ginduri pe jucatorii din industrie, iar primii care s-au pus in garda au fost cei de la Nokia. Finlandezii au introdus recent un model confectionat in intregime din cutii de aluminiu reciclate, folosite si flacoane din plastic. Ca sa fie munca dusa pina la capat, au confectionat si o generatie de baterii mult mai eficiente. Arta a decis, de curind, sa-si asocieze si ea imaginea cu lumea devenita glamour a telefoniei mobile. Institutul pentru Tehnologie din Massachusetts s-a straduit timp de doua luni, zi si noapte, sa adune milioanele de apeluri efectuate de locuitorii din New York. Au incropit apoi o harta care arata, cartier cu cartier, toate conexiunile telefonice realizate cu alte orase de pe planeta, insistind pe modul in care acestea evolueaza de-a lungul unei zile, arata Associated Press. Proiectul New York Talk Exchange, deschis in cadrul unei expozitii la Museum of Modern Art, care este intitulata „Design and the Elastic Mind“, nu are nici o intentie care sa duca cu gindul inspre Big Brother . In schimb, tiparele de comportament social rezultate au aratat extrem de interesant. Cei care inrosesc firul cel mai tare provin din cartierele populate de oameni de afaceri, insa si dintre cei care traiesc in zonele de imigranti. Comunicatiile dintre Manhattan si restul lumii se anima cel mai tare dimineata, o data cu deschiderea New York Stock Exchange. Opt procente din apelurile newyorkezilor se indreapta inspre Londra, iar Republica Dominicana este urmatoarea beneficiara, cu 5%. Pe masura ce datele devin tot mai consistente, cercetatorii spera ca, in urmatoarele luni, sa poata realiza cu ajutorul acestor harti comunicationale o reflectare mai buna a migratiei umane, dar si a mersului globalizarii. Japonia, pe fir cu robotii Niponii care incep sa se simta singuri chiar si atunci cind vorbesc la telefon au la dispozitie un celular care se transforma de indata intr-un robot gata de sporovaiala. Modelul, dezvoltat de Softbank Mobile Corp., arata ca un mic umanoid, cu brate si picioare, al carui ecran arata diverse fete, relateaza France Presse. Telefonul, botezat PhoneBraver, va intra pe piata luna viitoare si are ca sursa de inspiratie un personaj de serial care ruleaza deja pe televizoarele japonezilor. PhoneBraver dispune de suficienta memorie pentru a invata tabieturile stapinului: daca acesta suna in dese rinduri o anumita persoana, telefonul ii va replica: „O suni cam des zilele astea, nu-i asa?“ Satule de priza Compania britanica Solar Technology a brevetat un dispozitiv care permite telefoanelor mobile sa se incarce exclusiv cu energie provenita de la soare. Freeloader este inarmat cu 11 conectoare diferite, care pot fi adaptate pentru o serie de telefoane precum Nokia, Samsung, Sony Ericsson, LG, Motorola sau iPhone, anunta „The Inquirer“. Solar Technology garanteaza telefoanelor care opteaza pentru oferta companiei o independenta de 44 de ore. O serie de adaptoare suplimentare se angajeaza sa incarce la fel de bine foto digitale, MP3 playere sau jocuri electronice portabile. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele