Peste trei sferturi (78%) dintre ei considera ca Executivul ar trebui sa faca eforturi mai mari pentru a sustine accesul computerelor in scoli.
Invatarea 1:1, necesara in secolul al XXI-lea
Studiul realizat de Intel arata ca 85,5% din profesorii intervievati sunt de parere ca fiecare elev ar trebui sa dispuna de un laptop ca instrument de invatare , pentru usurinta utilizarii, portabilitate si posibilitatile de personalizare pe care le ofera un astfel de PC mobil.
Momentan, doar 1,6% din cei 136 de intervievati au declarat ca pot oferi acces la laptop-uri in clasa mai multor elevi simultan. 51,6% dintre profesori folosesc calculatoarele desktop din laboratoarele scolii, unde, de asemenea, mai multi elevi lucreaza la acelasi calculator.
Doar 28,1% din cadrele didactice pot preda lectii pe in clasa, cu acces multiplu. 21,9% sustin orele de curs pe laptopuri , in clasa, tot cu accesul simultan al elevilor la acelasi computer. Conform studiului, niciunul dintre profesorii respondenti nu isi desfasoara ora in sistemul un elev:un laptop ( ).
Romania si celelalte state din regiunea EMEA
Rezultatele studiului national arata ca profesorii romani urmeaza trendul european, solicitand Guvernului sa se implice in dotarea cu computere si conexiune la Internet a scolilor primare si gimnaziale. De exemplu, cadrele didactice autohtone imparasesc in aceeasi masura cu cele din restul Europei, Africa si Orientul Mijlociu, opinia ca abilitatile de operare a PC-ului sunt benefice pentru dezvoltarea profesionala ulterioara (Romania - 98,4%; EMEA - 98%).
Romania se afla putin sub media din regiune, in cazul accesului copiilor cu preponderenta la computere desktop, nu laptopuri si in grup, nu individual (Romania - 1,6%; EMEA - 3,8%). In acelasi timp, profesorii din Romania si cei din Ungaria sunt cei mai mari sustinatori ai eficientei predarii stiintelor cu ajutorul computerelor (Romania - 58%; EMEA - 40%).