IT & C

Post de televiziune in Germania pentru impatimiti inmormantarilor

Cel putin un post de televiziune de la noi ar putea crapa de invidie. Germanii vor avea din toamna un post TV dedicat in exclusivitate unor evenimente inevitabile in viata fiecairui om: batranetea si moartea. Eos TV, care si-a luat numele de la Zeita Zorilor din mitologia greaca , va prezenta 24 de ore din 24, sapte zile din sapte, documentare despre cimitire , necrologuri televizate, sfaturi pentru gasirea unei case de batrani decente sau cum sa amplasezi in casa mecanisme speciale pentru persoane imobilizate intr-un scaun cu rotile. Proiectul de 10 milioane euro a fost conceput de Wolf Tilmann Schneider, in varsta de 51 de ani, fost producator de televiziune, care si-a unit fortele cu asociatia pompelor funebre din Germania pentru a lansa canalul prin cablu si pe internet. „Cel putin 800.000 de oameni au murit in Germania anul trecut. Daca inmultim cu patru vom afla si numarul rudelor afectate de aceste disparitii . Ei vor fi targetul nostru. Suntem convinsi ca Eos TV ii va atrage pe telespectatori”, a declarat Schneider pentru „Telegraph” Canalul va insista pe ideea schimbarilor demografice intr-o tara cu cea mai scazuta rata a natalitatii din lume. Anul trecut, s-au inregistrat cu 150.000 mai multe decese decat nasteri, si circa 2,1 milioane de batrani au nevoie de ingrijire. Telespectatorii care nimeresc pe Eos TV se pot astepta la documentare care subliniaza frumusetea si linistea cimitirelor din Germania, dar si din strainaitate. „Pare surprinzator, dar batranii chiar merg cu placere in vizita la cimitir, nu doar sa planga o persoanai draga, ci pentru a se bucura de liniste si pace”, a insistat Schneider. Postul de televiziune va oferi si informatii despre antreprenorii de pompe funebre , sistemele de asigurare, aziluri si case de baitrani, dar si sfaturi utile pentru persoanele in varsta sau cu handicap. Companiile ale caror produse se adreseaza batranilor vor fi rugate sa sponsorizeze programele postului. Eos TV va aborda si problema donarii de organe. Potrivit lui Schneider, piesa de rezistenta o reprezinta insa necrologurile televizate. In schimbul unei taxe care nu a fost insa stabilita, telespectatorii vor urmari materiale video cu titlul „Aceasta a fost viata ta”, inregistrari cu rudele celor decedati, interviuri cu familia si prietenii. „De ce sa nu scoti necrologul din ziar si sai il pui pe televizor?”, a fost intrebarea care l-a chinuit la un moment dat pe Schneider, iar de la aceasta idee s-a nascut proiectul Eos TV. Potrivit „Telegraph”, Schneider spera sa distruga tabuul din jurul batranetii si mortii in lumea occidentala: „In zilele noastre, la televizor apare aproape orice, dar moartea ramane marea exceptie”. Ceea ce inseamna ca Wolf Tilmann Schneider nu vizioneaza unele posturi romanesti.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele