Grupul AOL, filiala a Time Warner, s-a lansat pe piata publicitatii online anuntand achizitia companiei americane Tacoda, relateaza AFP. Tacoda a fost creata in 2001 si este una dintre primele companii ce au mizat pe publicitatea "comportamentala": prin intermediul al sute de site-uri partenere.
Monitorizarea obiceiurilor
Tacoda monitorizeaza obiceiurile internautilor reperand paginile web pe care acestia le acceseaza, pentru a permite grupurilor publicitare sa trimita
anunturi specifice adaptate acestor obiceiuri .
"Multumita tehnologiei dezvoltate de Tacoda, AOL va putea sa isi extinda capacitatile de prezentare de anunturi publicitare precum si reteaua sa de site-uri partenere, care este deja cea mai mare din Statele Unite ale Americii", a precizat AOL intr-un comunicat.
Valoarea pietei publicitare online se va dubla
Conform grupului specializat in studierea pietei publicitare
eMarketer, valoarea pietei publicitare online cu tinta precisa va atinge
3,8 miliarde de dolari in 2011, de doua ori mai mult decat nivelul actual, acum reprezentand doar 1% din piata mondiala a publicitatii online, a carei valoare totala se ridica la
40 de miliarde dolari.
Achizitia
grupului Tacoda este ultima dintr-o serie de achizitii a unor grupuri publicitare de catre marile companii specilizate in internet, care doresc sa isi extinda prezenta pe piata publicitatii online, in ciuda criticilor venite din partea grupurilor de consumatori, care sunt nemultumiti de faptul ca aceste companii stocheaza
in mod abuziv datele personale ale utilizatorilor.