AOL in parteneriat cu VeriSign furnizeaza noul client numit AIM 5.2. Criptarea costa 9.95$ pentru fiecare utilizator/an, dar AOL vinde si certificate in masa pentru companii.
Ca parte integranta a caracteristicilor de criptare, AOL mai introduce si versiune 2.0 a AIM Enterprise Gateway. Produsul permite sistemelor tehnologice corporative sa decodeze mesajele AIM criptate care pleaca de pe serverele companiei. Acest lucru permite departamentelor de thenologia informatie sa se logheze si sa stocheze toate mesajele IM.Domenii precum cel al serviciilor fincniare sunt guverante de reguli care cer monitorizarea si arhivarea tuturor mesajelor.
Anuntul releva incercare companiei AOL de a vinde verisiunile conscutului AIM catre companii. AIM a fost cel mai popular serviciu de mesagerie instant, cu milioane de utilizatori care doreau sa schimbe informatii in timp real. Totusi, IM ramane un serviciu gratuit , furnizorii de asemenea servicii : AOL si rivalii sai Microsoft si Yahoo, evitand sa taxe pentru astfel de servicii.