Inedit

Lumile virtuale invart multi bani reali

Zeci de milioane de oameni - si nu doar tineri - petrec saptamanal ore intregi in universurile virtuale create pe Internet, ducand, cu alte cuvinte, o viata dubla, acceptata oficial, dar care presupune aceleasi cheltuieli si munca la fel ca o viata normala. Exemplele sunt multe, incepand cu popularul joc Second Life (A doua viata), Ultima Online, Project Entropia si altele. Exista si numeroase jocuri in care utilizatorul poate juca un anumit rol online, precum World of Warcraft , cunoscut si foarte popular si in Romania. Unele recreeaza viata normala, cu orase, blocuri, magazine, parcuri si aceeasi actiune ca in viata de zi cu zi. Altele aduc o actiune suplimentara, fantastica, mergand pana la crearea de personaje de basm. Jocul ca afacere Profesorul american Edward Castronova, de la Indiana University, estimeaza ca exista un comert activ cu bunuri virtuale care se ridica la sume cuprinse intre 200 de milioane si un miliard de dolari pe an. Studiile de piata ale unor companii precum Yankee Group apreciaza ca valoarea reala a comertului este de 1,5 miliarde dolari in 2005, iar anul acesta va ajunge la 2,7 miliarde dolari. In acelasi timp, numarul de utilizatori creste progresiv de la an la an. Numai in Statele Unite sunt 13 milioane de jucatori inraiti, conform MMOGchart.com. Studiile au stabilit ca, in general, jucatorii au intre 12 si 35 de ani, dar exista si oameni mai in varsta care isi petrec astfel timpul liber sau chiar persoane care si-au dedicat viata acestor universuri virtuale, insa reusind sa faca din joc o adevarata afacere. Romani pasionati Mari fani ai Internetului, romanii sunt activi in multe dintre jocurile video care se pot juca doar online. „In Romania, cel mai popular joc online este World of Warcraft. Este urmat de Guild Wars si Eve Online”, a declarat, pentru SFin, Razvan Amzu de la Best Distribution, cel mai mare distribuitor de jocuri de pe piata locala, care face parte acum din grupul RTC. „Pentru plata abonamentului lunar la World of Warcraft, la noi sunt folosite in general cardurile prepaid de 60 de zile pe care le distribuie Best prin Gameshop.ro si magazinele partenere (Diverta, Altex, Media Galaxy , Cora, Carrefour), dar si online: Computergames .ro, Pixelrage.ro”, a precizat el. Despre comertul cu bunuri virtuale nu exista foarte multe informatii. In general, jucatorii fac tranzactii tot prin site-urile internationale. Cum se fac banii Cei mai castigati sunt producatorii acestor jocuri, care insumeaza acum incasari anuale de aproximativ 300 de milioane de dolari din abonamentele lunare pe care le platesc jucatorii, conform companiei de analiza NPD Group. Taxele variaza de la 5-10 dolari pe luna pana la sume mai mari in cazul celor cu adevarat prinsi de „microbul“ jocului. Pasionatii fac comert cu aproape orice bun virtual, la fel ca si cu produsele reale, ba chiar pe site-urile de licitatii normale - eBay.com si altele. Cititi continuarea in Saptamana Financiara

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Sfatul expertului

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului