Social

Studenţii romani se declară pregătiţi pentru începerea carierei

Pachetul salarial avantajos, oportunităţile de promovare, precum şi cele de dezvoltare profesională sunt principalele avantaje la care aspiră tinerii romani la început de carieră, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare a pieţei, Synovate . Potrivit studiului Synovate, comandat de compania Arctic Găeşti în cadrul unui proiect de responsabilizare socială derulat de companie, 71% din tinerii studenţi au declarat că preferă să lucreze după terminarea studiilor în companiile private. Deşi 48% din studenţii participanţi la sondaj nu au fost angajaţi niciodată, mai mult de jumătate din ei s-au declarat pregătiţi să îşi înceapă cariera. „Odată cu integrarea Romaniei în Uniunea Europeană, şansele şi perspectivele tinerilor cu privire la oportunităţile profesionale cresc. Tocmai de aceea, considerăm că un start bun este esenţial pentru începerea unei cariere de succes", a menţionat Ugur Kayali, directorul general al companiei Arctic. Sondajul citat mai arată că studenţii romani îşi doresc să lucreze după absolvirea studiilor în marketing, domeniu indicat de 16% din persoanele intervievate, urmat, la egalitate, de resurse umane şi informatică, cu 13% din opţiunile studenţilor, şi publicitate, cu 11%. Pe de altă parte, studiul arată o slabă participare a tinerilor la cursurile extraşcolare de formare profesională, deşi interesul pentru urmarea acestora în viitor este ridicat. "Deşi pană acum studenţii nu au participat în procent mare (28%) la cursuri extraşcolare, interesul pentru urmarea acestora în viitor este relativ ridicat, 65% din ei exprimandu-şi intenţia de a participa la astfel de cursuri", precizează studiul. Aproape 60% din studenţi preferă să lucreze în ţară Cercetarea Synovate evidenţiază tendinţa tot mai evidentă în randul tinerilor romani de a se orienta către oferta de joburi autohtonă, pe fondul îmbunătăţirii nivelului de trai şi al creşterii salariilor, spre deosebire de anii anteriori, cand majoritatea tinerilor doreau să plece în străinătate. Astfel, procentul studenţilor care doresc un loc de muncă în Romania este de 59%, în timp ce 19% din tinerii chestionaţi s-au declarat nehotăraţi în ceea ce priveşte acest subiect. Studiul a fost realizat cu scopul de a înţelege nevoile de cunoaştere ale studenţilor legate de carieră, de orientare profesională a acestora, dar şi problemele pe care ei şi le pun referitoare la parcursul profesional. Cercetarea a cuprins un set de întrebări adresate studenţilor din cele mai importante universităţi din Bucureşti. Studiul a fost realizat pe baza unui eşantion format din 300 de tineri, din învăţămantul universitar de stat (77%), dar şi din cel privat (23%). Întrebările chestionarului au acoperit trei arii importante de interes: atitudinea şi activităţile curriculare şi extracurriculare ale studenţilor, orientarea şi experienţa lor cu privire la locul de muncă, experienţa şi cunoştinţele practice în pregătirea întalnirii cu angajatorul. Studiul a fost finanţat prin intermediul programului de responzabilizare socială, intitulat „ Believe in U", derulat de compania producătoare de aparate electrocasnice Arctic Găeşti. Programul sprijină tinerii din centrele universitare din Bucureşti şi Targovişte, în vederea dezvoltării unei cariere de succes. „Ne-am gandit că cea mai bună modalitate de a-i sprijini pe studenţii interesaţi să îşi înceapă sau să îşi dezvolte cariera constă, în primul rand, în oferirea de răspunsuri concrete la întrebările acestora. Să le dăm ceea ce au nevoie - aşa a apărut ideea studiului de piaţă realizat, la cererea noastră, de către Synovate, pentru a identifica nevoile tinerilor în ceea ce priveşte dezvoltarea profesională. Rezultatele studiului au stat la baza conceperii structurii şi conţinutului seminariilor pe care le organizăm în cadrul acestui program de responsabilitate socială. În al doilea rand, oferindu-le tinerilor sfaturi practice care ţin seama de realităţile mediului profesional actual, le suntem într-adevăr de folos", a declarat Monica Iavorschi, director de marketing şi vanzări Arctic. Compania Arctic face parte din grupul Arçelik, al treilea producător european de aparatură electrocasnică. Compania deţine 10 unităţi de producţie în trei ţări şi are 15.000 angajaţi. În anul 2006, Arçelik a realizat o cifră de afaceri de 3.9 miliarde de euro şi un volum al vanzărilor de peste 10 milioane de unităţi.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea