Social

Cioroianu revizuieste Fabulospiritul

Ministrul de Externe va investiga oportunitatea conceptului si modalitatea de incredintare a contractului de consultanta pentru promovarea imaginii Romaniei in valoare de 110.000 de euro . Proiectul „Romania-Fabulospirit“ trebuie regindit, intrucit ar putea face mai mult rau decit bine tarii noastre daca este gresit aplicat, a declarat ieri ministrul de Externe, Adrian Cioroianu. El a specificat ca va revizui si procedura de atribuire a contractului, care s-a facut prin incredintare directa firmei GAV Scholz&Friends, desi, la valoarea sa, de 110.000 de euro, ar fi trebuit organizata licitatie. „Atita vreme cit ideea n-a fost agreata la nivel intern, nu stiu de ce ar avea succes la nivel extern“, a spus Cioroianu. El a mentionat ca un astfel de proiect este necesar si oportun, dar trebuie facuta o reevaluare a ideii. Ministrul de Externe a mentionat ca va avea o discutie cu firmele implicate in proiect, pentru a vedea „ce se poate recupera“. Agentia GAV Scholz&Friends nu a dorit sa comenteze declaratiile ministrului. MAE anunta, pe 22 februarie, ca pregateste o noua campanie menita sa imbunatateasca imaginea Romaniei in strainatate. In cadrul unor focus grupuri, ministerul incercase sa identifice citeva elemente specific romanesti. Mamaliga si sarmalele nu s-au calificat, potrivit MAE, drept simboluri tipice tarii noastre. „Campania noastra urmareste sa pozitioneze Romania ca pe o tara cu oameni spirituali, care se bucura de viata, un popor definit prin bogatie interioara si spirit fabulos, care are mult de oferit marii familii europene. Pe termen mediu si lung, dorim ca pentru Romania cuvintul «spirit» sa devina ceea ce este «conservator» pentru britanici sau «inginer» pentru germani“, spunea purtatorul de cuvint al Ministerului de Externe, Corina Vintan. Conceptul „Fabulospirit“ a fost criticat de publicitari, care l-au considerat vag, neconvingator sau chiar ridicol. Criticat a fost si pretul prea mare platit pentru consultanta, la care ar fi urmat sa se adauge cel putin alte doua-trei milioane de euro pentru difuzarea la nivel european a clipurilor ce urmau a fi create. Ministerul a evitat organizarea unei licitatii pentru atribuirea contractului de consultanta, invocind o lege care permite incredintarea directa atunci cind se considera ca o singura persoana sau companie poate furniza serviciul solicitat. Corina Vintan explica, la momentul respectiv, ca ministerul a dorit sa lucreze neaparat cu GAV Scholz&Friends pentru ca aceeasi firma elaborase conceptul pentru campania „Sibiu-Capitala Culturala“, iar MAE dorea sa pastreze acelasi tip de abordare. „Nimeni nu este de neinlocuit, nici macar ministrul“, a raspuns Cioroianu, intrebat daca se gindeste sa o schimbe din functie pe purtatorul de cuvint Corina Vintan. Ministrul a admis ca exista probleme de comunicare, in general, la nivelul ministerului si ca, in contextul aparitiei in presa a unor „intoxicari“, se gindeste sa faca modificari in cadrul departamentului de profil. Cioroianu a enumerat, printre informatiile false, zvonul privind evitarea deliberata a Romaniei de catre presedintele Bush in turneul sau est-european, refuzul Condoleezzei Rice de a se intilni cu ministrul de Externe la Oslo si neorganizarea summitului NATO din 2008 de catre tara noastra. Toate acestea au fost infirmate ulterior de surse oficiale. Cioroianu a explicat si ca MAE incearca sa fluidizeze pe cit posibil votarea la sectiile din strainatate la referendumul din 19 mai, ambasadele urmind a-i prezenta astazi necesitatile lor, in functie de numarul de alegatori. Acesta este greu de aflat insa, intrucit nu toti sint inregistrati oficial.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea