IT & C

Televizor personal, cu tastatura si mouse

Privitul la televizor este tot mai des inlocuit cu privitul la monitorul calculatorului, iar serviciile video online se dezvolta pe zi ce trece. Pisica ta are o pasiune deosebita pentru trasul apei la toaleta? Te-ai gindit cam cum ar arata un videoclip la genericul desenelor animate Pokemon? Vrei sa arati intregii lumi cum aprinzi artificii tinute in gura? Poantele sint vechi si au fost vazute de milioane de oameni din intreaga lume. Filmulete fara mare relevanta artistica, dar care prezinta aspecte ale vietii oamenilor obisnuiti, au ajuns sa fie mult mai vizionate decit programele de succes ale marilor televiziuni. Doua miliarde din filmulete trasnite „Teava ta“ este traducerea aproximativa a numelui fenomenului care asigura zilnic iesirea din anonimat pentru zeci de mii de oameni, animale si obiecte din intreaga lume. Serviciul YouTube.com a reusit sa adune, in noua luni de existenta, peste 20 de milioane de vizitatori in fiecare luna, iar specialistii ii estimeaza valoarea la aproape doua miliarde de dolari. Succesul este atit de mare incit televiziunile americane NBC si CBS au semnat deja parteneriate cu YouTube, dupa ce, in primavara acestui an, protestau fata de includerea pe site a unor inregistrari din programele lor. In plus, Warner Music Group si EMI au confirmat deja incheierea unor parteneriate cu YouTube, acesta din urma anuntind ca in maximum 18 luni va incude pe site toate videoclipurile muzicale realizate vreodata. Si, bineinteles, ca vizualizarea acestora va fi in intregime gratuita. Inceput Site-ul a fost activat in februarie 2005, dar lansat oficial abia in decembrie 2005, fiind infiintat si gestionat dintr-un garaj de trei fosti angajati ai companiei PayPal (parca seamana cu Google, nu?). Acum are aproximativ 50 de angajati, sediul central fiind in California. Prima infuzie majora de capital a venit din partea , o societate de fonduri speculative, care a investit, in noiembrie 2005, 3,5 milioane de dolari. Unul dintre partenerii companiei, si el fost angajat la PayPal, a primit un loc in boardul YouTube, iar Sequoia a mai acordat proiectului opt milioane de dolari, in 2006. Daca in luna iulie, „New York Post“ estima valoarea YouTube la o suma intre 600 de milioane si un miliard de dolari, un blog al specialistilor in domeniu, Techcrunch, a sugerat ca un eventual pret de achizitie s-ar situa aproape de doua miliarde de dolari. Concurenta se misca greu YouTube e cel mai traficat furnizor de spatiu pentru inregistrari video, dar cu siguranta nu este singurul. Google a incercat piata cu degetul prin Google Video, initial doar pe teritoriul SUA. In ultimele luni, serviciul a devenit accesibil in mai multe tari. Un alt concurent de pe acelasi segment este iFilm.com, care, in octombrie 2005, a fost cumparat cu 49 de milioane de dolari de MTV Network. Site-ul contine in general filme de scurtmetraj, videoclipuri muzicale, trailere ale filmelor. iFilm are o varianta gratuita, cu spatii vindute clientilor de publicitate, si una premium, care, pe linga lipsa add-urilor, ofera o rezolutie mult mai buna. Metacafe.com are sediul central la Tel Aviv si a fost fondat in 2003. Deficienta cea mai mare consta in faptul ca fisierele pot fi vizualizate cel mai bine doar cu ajutorul unei aplicatii anume. O alta varianta este cea aleasa de Outloud.tv. Serviciul oferit de site este similar cu cel al unei televiziuni interactive. Telespectatorul din fata monitorului poate influenta programul pe care-l vede printr-un simplu vot. Cariera cu YouTube Daca pentru unii site-urile care gazduiesc clipuri video sint folositoare doar pentru popularizarea de obiceiuri mai mult sau mai putin stupide, un american a stiut sa profite de ocazia de a fi vazut, gratuit, in intreaga lume. Judson Laipply ( foto ) era, pina in primavara lui 2006, un comediant obscur, cu succese locale. Asta pina in momentul in care americanul de 30 de ani a avut inspiratia de a filma si posta numarul final al fiecarei reprezentatii. „Evolutia dansului“ este un numar in care Laipply l-a conceput in 2002 si care a devenit, conform spuselor sale, favorit in spectacolele organizate de scoli si corporatii. Autorul spune ca numarul a suferit nenumarate modificari de-a lungul celor patru ani, in incercarea de a exemplifica cit mai multe genuri de dans preferate de-a lungul epocii moderne. Cele sase minute de inregistrare postate in aprilie 2006 pe YouTube i-au adus lui Laipply peste 10 milioane de vizitatori in doar primele doua saptamini, clipul fiind acum cel mai vizionat de pe intreg site-ul. Numarul sau a devenit atit de faimos, incit a fost difuzat, sub diferite forme, de CNN, Good Morning America si The Today Show si figureaza in arhivele a peste 20 de site-uri, printre care Google, AOL Entertainment, iFilm, Metacafe si Real.com.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele