IT & C

Evolutia - teorie obligatorie

Disputa dintre stiinta si credinta nu pare sa se stinga deloc pe taramurile Lumii Noi, Statele Unite ale Americii, in conditiile in care un raport al Institutului de Medicina, parte a Academiei Nationale de Stiinte a SUA care are rolul de a sfatui guvernul cu privire la diferite chestiuni legate de stiinta relevante pentru societate, a subliniat intr-un raport importanta teoriei evolutiei pentru invatamantul public. Raportul Institutului de Medicina facut public pe 3 februarie continua linia unor luari de pozitie similare, ultimul raport in acest sens fiind publicat in 1999, informeaza Google News. Documentul din acest an include ultimele descoperiri, printre care si o importanta fosila, care ar da o mai puternica sustinere teoriei evolutiei. Raportul incearca sa sublinieze, de asemenea, lipsa de fundament a conceptiei creationiste in stiinta care sustine, la randul ei, lipsa evidentelor care sa sprijine evolutia. Documentul afirma, astfel, ca “In ciuda lipsei oricarei evidente stiintifice, avocati ai unor pozitii creationiste continua sa ceara ca diferite forme de creationism sa fie predate in scoli impreuna sau in locul evolutionismului.” Pe de alta parte, teoriile care sustin designul inteligent arugumenteaza ca ordinea si complexitatea universului sunt prea vizibile, impunandu-se de la sine, pentru ca evolutia sa le poata explica. Nu numai atat, dar tot mai multe voci care sustin creationismul afirma ca nu exista evidente pentru a sustine evolutionismul, dimpotriva. In unele state din SUA, problema evolutie vs. creationism cu relevanta pentru curricula scolara a devenit tot mai acuta. Astfel, in Florida se ia in considerare posibilitatea de a introduce printre standardele considerate stiintifice pentru acest stat si teoria evolutiei. Pe de alta parte, directorul curriculei stiintifice pentru statul Texas, Chris Comer a fost nevoita sa demisioneze dupa ce superiorii au considerat ca un e-mail forwardat de aceasta este defavorabil teoriei creationiste. Nu cu mult timp in urma, in Boston, un biolog ce urma studii postdoctorale a dat in judecata Institutul Oceanografic Woods Hole pentru ca a fost concediat datorita faptului ca nu sustinea teoria evolutiei. Nathaniel Abraham sustinea ca, neacceptand sa-si conduca cercetarile urmand linia impusa de Institut, anume folosind teoriei evolutiei, a fost data afara. Josh Rosenau, purtatorul de cuvant al Centrului National pentru Educatia Stiintifica, cu sediul in California si care sustine teoria evolutiei, a declarat ca noul raport este important pentru ca dezbaterea din scoli cu privire la evolutie nu inceteaza. Pe de alta parte, Institutul Discovery , cu sediul la Seattle , a criticat documentul afirmand ca elevii trebuie sa fie la curent cu ambele teorii, punand in cumpana evidentele pro si contra fie pentru teoria evolutiei, fie pentru cea creationista. Aceasta disputa, care incepe sa devina tot mai acuta si in Europa, poate pune sub semnul intrebarii libertatea stiintei fata de influenta statului si, mai mult, poate arata influenta covarsitoare pe care stiinta si religia o au in societate. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele