Inedit

Violenta si sexul, hrana lumii virtuale

Jocurile video sint subiectul unor adevarate „cruciade morale“ purtate de parinti indignati, sustinuti de politicieni. Cruciadele morale indreptate asupra producatorilor de jocuri video , initiate de parinti, organizatii pentru protectia copiilor sau politicieni arata ca ceea ce cunoastem drept „ corectitudine politica“ a patruns si in lumea jocurilor video, deocamdata fara prea mult succes. Violenta, limbajul si comportamentul obscen sau misoginismul lumii virtuale sint subiecte la moda, alimentate de copii de scoala generala care isi impusca colegii cu singe rece sau isi asfixiaza fratiorii, „cum am vazut in jocul X“. Si totusi, violenta si sexul se vind cel mai bine. Pe ambalajul jocurilor video exista etichete care previn asupra virstei minime pe care ar trebui sa o aiba jucatorul. „Daca va uitati la studii, persoanele violente cumpara jocurile violente, dar aceasta tendinta este intilnita si la celelalte persoane. Ce inseamna acest lucru? Si televiziunea ne face, prin ceea ce prezinta, sa devenim agresivi. Dupa un mare meci de fotbal sau de box, violenta impotriva sotiilor creste, in medie, cu 3%“, spune Jon Sykes, director executiv al companiei Play Technologies si academician in domeniul jocurilor video, citat de BBC. Multi alti experti in domeniu considera insa ca unii producatori de jocuri imping limitele violentei in jocurile video mult prea departe. Industria discrimineaza femeile Industria jocurilor video continua sa discrimineze publicul de sex feminin pentru ca nu produce continut adecvat pentru acesta, a declarat David Gardner, Chief Operating Officer al Electronic Arts (EA), cu ocazia festivalului jocurilor video de la Edinburgh, citat de BBC. Un studiu al EA a descoperit ca doar 40% dintre adolescente au jucat jocuri video, comparativ cu 90% dintre adolescenti, si ca majoritatea fetelor si-au pierdut interesul pentru aceasta activitate in maximum un an. Gardner considera ca, daca EA ar putea rezolva aceasta problema, si-ar adauga inca un miliard de dolari la vinzarile sale. „Industria filmului nu face doar filme pentru baieti. «Star Wars» era cel mai mare film al tuturor timpurilor pina cind a aparut «Titanic». Acesta a devenit cel mai mare pentru ca femeile s-au dus sa-l vada, si s-au dus chiar de mai multe ori“, a afirmat Gardner, care atrage atentia asupra faptului ca un continut dedicat publicului feminin nu inseamna „jocuri roz“. „Papusile Criminale“ Si totusi, din ce in ce mai multe persoane de sex feminin se organizeaza in clanuri de jucatoare, cu nume gen „Psychotic Men Slayerz“ (Ucigase Psihopate de Barbati) sau „Frag Dolls“ (Papusile Criminale). In Marea Britanie, femeile depasesc un sfert din totalul jucatorilor, comparativ cu 39% in SUA sau 69% in Coreea de Sud, conform unui studiu recent citat de BBC. Multe dintre ele se pling, foarte des, de comportamentul ofensator si abuziv al jucatorilor de sex masculin.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele