De putin timp reclamele si publicitatea si-au facut aparitia si in jocurile noastre de toate zilele. Dar prezenta lor a fost destul de limitata, fiind cat mai discrete si mai bine integrate in peisaj. Se pare insa ca producatorii de jocuri au planuri mai mari. Acuzand scaderea vanzarilor si implicit a incasarilor, si concurenta din ce in ce mai acerba, au decis sa-si rotunjeasca veniturile prin adaugarea a si mai multor
reclame in jocuri.
Daca aceasta masura ar avea si benefica urmare de
ieftinire a jocurilor, nu ar fi vazuta atat de negativ de comunitatea
gamer -ilor. Dar cunoscandu-se practicile acestor companii, probabil nu vom vedea jocuri mai ieftine, chiar daca vor abunda in publicitate.
Se mai naste o problema insa. Pentru a fi observate, si a-si servi menirea, spot-urile publicitare trebuie sa fie stridente, sa iasa in evidenta. Insusi acest fapt ar perturba atmosfera jocurilor si gameplay-ul. Deci producatorii vor avea de facut o alegere: pe de o parte pot folosi reclame discrete, dar care pentru ca pot trece neobservate, vor genera mai putine venituri. Pe de alta parte pot opta pentru reclame evidente, care ar putea avea efectul nedorit de a respinge eventualii clienti.