IT & C

Alianta dintre Yahoo si 7 companii jurnalistice

Prin acordul anuntat luni, Yahoo spera sa castige mai multi utilizatori, iar ziarele doresc sa-si creasca profitul online. Companiile jurnalistice aduna 150 de ziare din 38 de tari si au in total 12 milioane de abonati. Yahoo are 400 de milioane de vizitatori unici din lumea intreaga, intr-o luna. Cele sapte companii sunt: Belo, (BLC) Cox Newspapers, Hearst Newspapers, Journal Register, (JRC) Lee Enterprises, (LEE)MediaNews Group si E.W. Scripps. (SSP). Prin intelegere, ziarele vor beneficia de raspandirea lui Yahoo si vor contribui la cresterea capacitatii acestuia, precum si a extinderii segmentului HotJobs de la Yahoo. “Se echilibreaza forta ziarelor si Yahoo”, a spus William Dean Singleton, presedinte la MediaNews Group, la conferinta de luni. Ziarele si-au pierdut din ce in ce mai multi cititorii in ultima decada, din cauza stirilor care apar online, cum se intampla la Yahoo News. Tinta initiala a tranzactiei o reprezinta anunturile, pentru ca profitul adus de acestea in ziarele americane, a scazut cu 5% pe an, in ultimii 3 ani, conform unui studiu efectuat de American Press Institute. Cei care isi publica locurile de munca in orice ziar pot de asemenea sa le posteze si la Yahoo HotJobs sau in alte sectiuni ale retelei Yahoo. Pentru moment, nu se cunosc detaliile exacte ale acestei tranzactii, dar, conform lui Merrill Lynch , pactul este profitabil si de lunga durata pentru cei implicati. In raportul de luni, se mentioneaza ca HotJobs va avea sanse mai bune in fata oponentului sau, CareerBuilder sau Monster.com si demonstreaza ca si Yahoo poate sa se intreaca cu Google, in ceea ce priveste partenerii. Pe langa anunturi, Yahoo va incerca sa faca o legatura cat mai stransa intre motorul sau de cautare si ziarele implicate. De asemenea, se intentioneaza implicarea informatiilor locale. Yahoo Local Listings, Yahoo Maps si Yahoo Events vor aparea pe paginile de web partenere. “Segmentul local este prea putin explorat si furnizeaza o sursa importanta de extindere a utilizatorilor, si, implicit, de o publicitate mai buna”, a spus Terry Semel presedintele Yahoo. “Vom putea sa folosim Yahoo pentru numarul mare de stiri locale si obtinem cea mai eficienta distributie pe internet, asfel ca vom avea si o publicitate mai buna, iar profitul il vom imparti cu Yahoo”, a mai spus Singleton. Paginile de web de stiri de la Yahoo, Google si altele de acest gen aduna informatii din mai multe surse pentru accesul mai usor al vizitatorilor. In marea majoritate a cazurilor, continutul stirilor este oferit gratuit. “Industria jurnalistica a oferit stirile gratuit, crezand ca intr-un fel vor obtine un profit din traficul de pe aceste pagini”, a spus , presedintele American Press Institute. Aceasta nu s-a intamplat. “Realitatea este ca industria jurnalistica creeza materiale si i-am conditionat pe utilizatori sa creada ca acestea sunt gratuite. Si, totusi, aceasta industrie investeste 7 bilioane de dolari pe an pentru aceste informatii, pentru salarii redactorilor si ale reporterilor”, a mai spus el. “Este un pas mare inainte pentru ca aceste stiri sa nu mai fie furnizate gratis”.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele