Meghan Markle revine in centrul atentiei in Marea Britanie, dupa o noua miscare de promovare a brandului sau de lifestyle, „As Ever”.
Desi proiectul a fost gandit ca o extensie eleganta si sustenabila a imaginii sale dincolo de scena regala, gesturile asociate promovarii produselor au fost interpretate de unii comentatori drept o incercare subtila de a capitaliza statutul de fosta ducesa.
Cel mai recent episod de nemultumire a fost declansat de decizia lui Meghan Markle de a trimite borcane de gem produs sub brandul „As Ever” catre anumite persoane din Marea Britanie.
Desi actiunea a fost in sine o initiativa limitata la cercul apropiat al cuplului, felul in care a fost gestionata, inclusiv utilizarea controversata a titlului „HRH The Duchess of Sussex” intr-o nota scrisa, a atras critici dure din partea presei britanice.
Gemul artizanal a fost livrat cu o atentie deosebita, printr-un parteneriat cu Colford, o companie londoneza de cadouri de lux. Firma se mandreste cu servicii de livrare „white glove”, adica atat de exclusiviste incat borcanele au fost predate personal de soferi privati. Unul dintre destinatari, prezentatorul TV Alex Beresford, a postat pe retelele sociale un mesaj de recunostinta, mentionand ca fiica sa a primit si o jucarie de plus Jellycat impreuna cu borcanul de gem.
Alex Beresford nu este o figura aleasa intamplator: sotia sa, Imogen Beresford, este cofondatoarea Colford, iar el este cunoscut pentru apararea publica a lui Meghan Markle in timpul unei dispute celebre cu Piers Morgan. Acest detaliu a alimentat speculatiile potrivit carora distributia produsului a avut mai mult decat o simpla intentie comerciala, fiind vazuta de unii drept o miscare de PR cu tinte bine alese.
Reactiile nu au intarziat sa apara. Desi gestul a fost prezentat de apropiatii lui Meghan Markle ca fiind unul privat si facut in urma cu peste un an, tabloidele britanice au catalogat folosirea titlului regal in nota de insotire drept o incalcare a acordului stabilit cu Regina Elisabeta a II-a. Potrivit acestui acord, Meghan Markle si Printul Harry nu mai au voie sa foloseasca titlurile regale in scopuri comerciale sau oficiale dupa retragerea din functiile regale in 2020.
Brandul „As Ever” a fost lansat in 2023 si incearca sa construiasca o identitate independenta de Casa Regala, punand accent pe eleganta, simplitate si sustenabilitate. Toate materialele de promovare evita referintele directe la titluri nobiliare, iar denumirea brandului se concentreaza doar pe prenumele „Meghan”, ceea ce arata o incercare clara de a marca o diferentiere fata de trecutul regal.
Cu toate acestea, criticii continua sa urmareasca fiecare pas al fostei ducese cu o lupa. Ingrid Seward, redactor al revistei Majesty Magazine, a declarat ca regina ar fi fost foarte ofensata de gest, indiferent daca a fost facut public sau nu. Chiar daca un apropiat al lui Meghan markle a declarat pentru BBC ca nota nu a avut caracter comercial, dezbaterea ramane aprinsa in spatiul public britanic.
Pe de alta parte, succesul brandului „As Ever” pare sa arate ca Meghan Markle ramane o figura relevanta si influenta. Review-uri favorabile, inclusiv din partea revistei Vanity Fair, mentioneaza rafinamentul si calitatea produselor. Cu toate ca distributia actuala este limitata la prieteni si familie, interesul crescut ar putea duce la o extindere globala in viitorul apropiat.