Vacante

#check-in #check-in online #asigurare #turism #avion

Un nou serviciu disponibil in Romania: asigurarea de intarziere a zborului

Ti-ai cumparat un bilet de avion iar cursa ta are o intarziere mai mare de doua ore? Poti primi o despagubire pentru timpul irosit, insa numai daca ti-ai achizitionat si o asigurare de intarziere a zborului, atunci cand ai cumparat biletul.
 

Asigurarea de intarziere, un inovativ
 

Compania aeriana low cost Wizz Air a introdus o asigurare de intarziere, potrivit careia, in cazul unor intarzieri mai mari de doua ore, pasagerii vor primi un credit de 420 RON pe care ii il pot folosi la achizitionarea de noi bilete Wizz Air sau produse aditionale.

Reprezentantii companiei spun ca aceasta asigurare “reprezinta garantia calitatii zborurilor Wizz Air si acopera toate tipurile de  intarziere, inclusiv cele cauzate de evenimente care nu se afla in controlul Wizz Air, cum sunt conditiile meteo nefavorabile sau grevele”.

Acest serviciu poate fi achizitionat in momentul rezervarii biletului sau ulterior, folosind optiunea de adaugare a unui nou serviciu pe .com sau prin call-center-ul local, cu pana la doua zile inaintea plecarii. Tariful acestui serviciu este de 42 RON/pe zbor/pasager.

Pentru a putea folosi asigurarea de intarziere, pasagerii trebuie sa aiba un cont Wizz Air, care se creaza automat de sistem in momentul inregistrarii pe site-ul wizzair .com, iar zborul sa aiba o intarziere de doua sau mai multe ore fata de ora programata de aterizare. Creditul de 420 RON va fi transferat automat in contul pasagerului inregistrat in curs de 7 zile de la intarzierea zborului si este valabil pentru un an de la primirea sumei.

Pasagerii pot utiliza gratuit serviciul de accesand wizzair .com  incepand cu sapte zile, pana la 3 ore inaintea decolarii zborului aferent. Daca pasagerul calatoreste doar cu atunci acesta se poate prezenta direct la controlul de securitate. In cazul in care pasagerul are bagaje pe care doreste sa le lase la cala va trebui sa treaca intai pe la punctul de predare al bagajelor de cala. 
 

Cum trebuie sa procedeze un turist pentru a-si face -ul online
 

Pasul 1: Se introduc detaliile pasagerului si detaliile documentului de calatorie, dupa care se face click pe "Salveaza”. Documentul de calatorie va fi fie Cartea de Identitate fie Pasaportul. 

Pasul 2: Se verifica daca detaliile introduse sunt corecte si se face click pe butonul "inapoi la check-in ".

Pasul 3:  Se bifeaza casuta corespunzatoare pasagerului caruia i se va efectua procedura de online si se face click pe "urmatorul".

Pasul 4:  Se citesc cu atentie conditiile si se confirma citirea si intelegerea acestora. Se raspunde la intrebarile de securitate  privitoare la bagajele de cala si se face clik pe "urmatorul".

Pasul 5: Procedura de check-in este completa. Ticketul de barcare trebuie printat. 

In cazul in care pasagerul nu va prezenta ticketul de imbarcare, va fi nevoit sa achite taxa de check-in in aeroport, de 42 RON.

In momentul rezervarii, procedura de check-in la aeroport are tariful de 21 RON.
 

Ce ar trebui sa mai stii despre intarzieri
 

Intarzierea unui zbor low cost antreneaza dupa sine intarzierea tuturor zborurilor pe care respectivul avion le mai are de facut. Acest lucru se datoreaza politicii companiilor aeriene low cost care prefera sa aiba intervale de asteptare scurte intre doua zboruri, situate in intervalul 25 minute - 2 ore.

Daca vrei sa nu ajungi prea devreme la aeroport si sa stai sa astepti zborul care are intarziere, ar fi bine sa verifici online timpul de sosire estimat, pe site-ul aeroportului care gazduieste respectivul zbor.

In Romania, companiile nu ofera acest tip de asigurare de intarziere. De exemplu compania Tarom este de parere ca in cazul sau nu este necesar o astfel de asigurare pentru ca se afla in topul punctualitatii in ce priveste zborurile. 

In general companiile aeriene care nu opereaza zboruri au prevederi referitoare la intarzieri sau anulari ale zborurilor. La acest capitol majoritatea lor se angajeaza sa reruteze pasagerul care este afectat de intarzierea sau anularea unui zbor, iar in cazul in care acest lucru nu se poate intampla, pasagerul isi poate primi banii inapoi. Acest lucru se intampla si in cazul zborurilor low-cost, pentru perioade de intarziere de pana la doua ore.
 

Sursa foto : hickerphoto.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Top

Cauta-ti perechea